DFDS

DFDS INDFØRER NYE TILTAG FORUD FOR GENÅBNINGEN AF OSLOBÅDEN

Del

Færgeoperatøren DFDS løfter sløret for, hvordan de vil forberede deres skibe til igen at kunne byde feriegæster, der trænger til en velfortjent pause, velkommen tillbage.

Færgeoperatøren DFDS løfter sløret for, hvordan de vil forberede deres skibe til igen at kunne byde feriegæster, der trænger til en velfortjent pause, velkommen tillbage.

Mens lockdown-tiltagene rundt omkring i Europa lempes, er der sket en stigning i søgningen efter rejseinspiration og destinationer. Vores fremtidige ferieplaner vil med stor sandsynlighed se anderledes ud for os allesammen, og DFDS lover feriegæsterne, at de har tilpasset sig de nye vilkår for rejser med større fysisk afstand.

I den forbindelse har DFDS introduceret en række initiativer ombord på skibene:

1. Plads – Alle skibe er store og har meget plads både indendørs og udendørs – også sammenlignet med andre former for transport. Desuden er passagerkapaciteten reduceret for at mindske antallet af personer ombord på én gang.

2. Frisk luft – Der pumpes løbende nye tilførsler af frisk luft gennem skibets luftforsyningssystemer – og der bruges intet genanvendt luft overhovedet. De udendørs skibsdæk er også åbne for den vigtige havbrise. 

3. Rengøring – Besætningen vil forsat rengøre alle kontaktpunkter med høj frekvens og med desinficerende middel, som dræber Covid-19. 

4. Håndsprit - Der er håndsprit tilgængelig for passagerer og besætningen på hele skibet. 

5. Beskyttelse – Skibets besætning tager alle forbehold for at sikre fysisk afstand og beskyttelse i tråd med anbefalingerne fra de danske myndigheder 

6. Boarding & landgang – For at sikre den fysiske afstand foretages forskudt boarding og landgang.

7. Offentlige områder – Siddepladser i alle offentlige områder omrokeres og arrangeres, så den fysiske afstand sikres. 

8. Barer & Restauranter – Mad og drikke serveres kun af besætningen, og der vil derfor ikke være mulighed for selvbetjening. 

9. Butik – Tax-Free butikken vil være åben men med et begrænset antal passagerer af gangen.

10. Ny skiltning – Der vil være installeret informationsskilte og tydelige markeringer på gulvene for at organisere flowet af passagerer ombord og i terminalen. 

Kasper Moos, VP & Head of Passenger for DFDS siger: “Førsteprioriteten for os er vores passagerers og besætningens velbefindende. Vi har taget en række forholdsregler på tværs af vores ruter, som sikrer sundheden og trygheden for alle, der rejser med vores skibe, og som muliggør den anbefalede fysiske afstand”.  

“Hele rejseindustrien står overfor en række udfordringer. Men der er én ting, der forbliver det samme: Vores unikke evne til at tilbyde adgang til masser af plads ombord og udenfor, godt med frisk luft og fantastiske destinationer. Tilpasningen til den nye verden giver feriegæsterne mulighed for at vælge alternativer til flyrejsen og opdage friheden ved at rejse med skib, hvor man kan nyde de simple fornøjelser ved den friske havluft og starte ferien på en afslappende måde”.  

DFDS har gennem lockdownperioden fortsat drevet deres pan-europæiske fragtruter for at holde de vitale handelsforbindelser åbne og hjælpe med leveringen af essentielle varer til butikker og virksomheder. Virksomheden har øget kapaciteten på en række ruter og tilbudt ekstra sejladser for at hjælpe lokalsamfund og industrier med at have adgang til de produkter, som de har behov for.  Derudover har passagerer stadig kunne rejse på virksomhedens ruter i den Engelske Kanal og i Østersøen for at hjælpe med den daglige transport af vigtig arbejdskraft og sikre, at de rejsende kunne vende hjem til deres familier. 

Vi håber på at kunne byde vores feriegæster velkommen igen, når regeringens restriktioner er blevet lempet. 

  • Vores København - Oslo & Amsterdam - Newcastle ruter er i øjeblikket indstillet til og med 17. juni 2020. 
  • Vores service på den Engelske Kanal og i Østersøen fortsætter med fokus på fragt og essentiel rejseaktivitet. 

Husk at tjekke, om det er muligt at rejse til din destination, før du påbegynder din rejse.

Læs mere om DFDS’ services og de nye tiltag på www.dfds.com

Nøgleord

Kontakter

For mere information, kontakt:
Gert Jakobsen
Vice President, DFDS Communications
T: +45 24 40 00 43
E: gjak@dfds.com

Caroline Kjærbye-Thygesen
Mindshare
T: +45 22 33 77 96
E: caroline.thygesen@mindshareworld.com

Billeder

Vedhæftede filer

Information om DFDS

DFDS
DFDS
Dampfærgevej 30
2100 København

https://www.dfds.com/da-dk/passagerfaerger

Om DFDS:

DFDS er Nordeuropas største integrerede shipping- og logistikvirksomhed med transportservices i Europa og Tyrkiet. Vi dækker over et netværk på ca. 30 ruter samt 50 fragt- og passagerskibe, og vi har en årlig omsætning på DKK 17 mia.

Vi tilbyder også sikker transport på korte sejlruter og ruter med en overnatning, eks. mellem København og Oslo, til fem millioner passagerer årligt, heraf mange i egen bil.

DFDS er kåret til ’Verdens Førende Færgeoperatør’ 2011 – 2019 og ’Europas Førende Færgeoperatør’ 2012 – 2019 ved World Travel Awards.


Læs mere om DFDS og find de nyeste informationer, billetpriser og tilbud på www.dfds.com