DFDS bliver førende indenfor kølelogistik i Nordeuropa

DFDS har i dag indgået en aftale om at købe HSF Logistics Group. Virksomheden er en af Europas førende leverandører af kølelogistik til kødproducenter og andre fødevareproducenter.
DFDS køber HSF Logistics Group

HSF Logistics Group har fire brands med HSF Logistics som et førende brand i Holland, Tyskland og Storbritannien. N&K Spedition og Skive Køletransport er førende brands på markedet i Danmark og Skandinavien, og de udgør tilsammen ca. halvdelen af koncernens omsætning. Eurofresh er et brand med fokus på det tyske marked.

“Jeg er meget glad for købet af HSF Logistics Group. Det udvider vores tilbud til en bred vifte af fødevareproducenter betydeligt og giver god mulighed for vækst,” siger Torben Carlsen, CEO for DFDS.

Købet er et led i DFDS’ WIN23-strategi, der blandt andet sigter på at øge tilbuddene til logistik kunder med behov for transport af kølevarer. Når HSF Logistics Group bliver integreret i DFDS, åbner det døren til mange nye kunder indenfor fødevareindustrien og skaber mulighed for vækst samt tilføjer volumen til DFDS’ færge netværk.

Afslutningen af transaktionen forventes at finde sted om ca. tre måneder med forbehold for myndighedsgodkendelse og gennemførelse af medarbejder-konsultationer, men DFDS og HSF Logistics Group går allerede nu i gang med at forberede integrationen, sideløbende med at holde begge forretninger kørende som normalt.

“Som en del af familien, der grundlagde HSF Logistics for næsten hundrede år siden i 1923, glæder jeg mig over at blive en del af DFDS-familien. Sammen kan vi udvikle forretningen til gavn for alle vores kunder og vores mange loyale, dedikerede medarbejdere,” siger Simon Frederiks, storaktionær i HSF Logistics Group.

Om HSF Logistics Group

HSF Logistics Group har en omsætning på DKK 2,8 mia. og et EBITDA på
DKK 320 mio. (før justering for IFRS 16). Virksomheden har i øjeblikket 1.800 ansatte og opererer omkring 700 lastbiler og 1.700 køletrailere, inklusive både ejede og leasede enheder.

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

DFDS køber HSF Logistics Group
HSF Logistics Group

Marmorvej 18

DFDS leverer færge- og transport services i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på DKK 14 mia.

Over 10.000 fragtkunder anvender vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

Vi har 8.000 medarbejdere fordelt på skibe og kontorer i 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.