DFDS åbner IT-udviklingscenter i Istanbul

På toppen af den løbende udvidelse af IT-udviklingsafdelingerne i København og Immingham vil DFDS nu også etablere et IT-udviklingscenter i Istanbul. Det nye center opstår i kølvandet på købet af U.N. Ro-Ro med hovedkvarter i Istanbul og skal beskæftige sig med nye løsninger og apps.

Gert Møller - Vice President og CIO i DFDS

Med købet af det tyrkiske rederi U.N Ro-Ro tidligere på året ser DFDS nu gode muligheder for at udnytte det stærke, lokale netværk i Istanbul til at tiltrække IT-talenter fra Tyrkiets bedste universiteter.

”Vi har stærkt brug for kvalificerede IT-medarbejdere, da vores fremtidige succes bl.a. beror på vores evne til hele tiden at udvikle de mest effektive kvalitetsløsninger inden for IT og digitalisering. Men da mange virksomheder arbejder i den digitale retning, er der massiv efterspørgsel på IT-udviklere i Danmark og stor konkurrence om at tiltrække den nødvendige ekspertise. Tidligere på året søgte vi 19 IT-udviklere alene til IT-afdelingen i København, og det er så stor en udfordring, at de fleste stillinger stadig er ubesatte. Og da vi vil fortsætte med at udvide vores eksisterende centre, har vi øget ressourcerne til rekruttering af talenter,” siger Alexander Kanto, Talent Acquistion Manager i DFDS.

"Samtidig er det med vores nye forretning i Tyrkiet også oplagt at åbne et IT-center i Istanbul som et supplement til vores udviklingsafdelinger i København og Immingham. Det vil have fokus på nye systemer som bl.a. udvikling af apps, der i dag leveres af eksterne virksomheder, hvilket er en dyr løsning,” siger Gert Møller, Vice President og CIO.

”Vores kollegaer i Istanbul er højt kvalificerede, og det samme høje niveau ser vi også i det lokale IT-miljø. Vi planlægger at ansætte 20 udviklere til det nye IT-center, og vi forventer, at stillingerne vil blive besat hurtigt, fordi vi allerede har en stærk tilstedeværelse, gode faciliteter og en exceptionel ledelse i Istanbul.”

Udviklingscenteret i Istanbul giver adgang til et nyt, stort område, der giver os fine muligheder for at supplere vores teams og opbygge nye udviklingsteams på områder, der hidtil har været outsourcet,” siger han.

Centeret vil blive ledet af Senior Director, Jan B. Devrim, som i forvejen leder DFDS’ IT-afdeling i Istanbul, der i øvrigt er i gang med at integrere infrastruktur og IT-systemer med DFDS’ IT-afdeling i København.

Gert Møller - Vice President og CIO i DFDS

Sundkrogsgade 11

DFDS leverer færge- og transport services i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på DKK 16 mia.

Over 8.000 fragtkunder anvender vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

Vi har 8.000 medarbejdere fordelt på skibe og kontorer i 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

DFDS investerer i biobrændsel-udvikler MASH Energy25.4.2019 13:34:51 CESTPressemeddelelse

Start-up-virksomheden MASH Energy udvinder olie af spild fra landbrugsproduktion. Olien kan anvendes som CO2-neutralt biobrændsel til bl.a. skibe, og restproduktet kan bruges som effektiv gødning. Med en investering på op til 10 millioner kroner er DFDS som medejer af selskabet med til at udvikle et kommercielt bæredygtigt alternativ til fossile brændstoffer. Et første mål vil være at klargøre olien til test på en DFDS-skibsmotor.