Digitaliseringsstyrelsen

Det nye Digital Post fra det offentlige lanceres den 21. marts 2022

Del

Der er nu sat ny dato på lanceringen af den nye løsning til Digital Post, som skulle være gået i luften i slutningen af november i år. Den nye lanceringsdato bliver den 21. marts 2022.

I samarbejde med vigtige interessenter i staten, regionerne og kommunerne samt leverandører til det nye Digital Post har Digitaliseringsstyrelsen nu fastsat den 21. marts 2022 som lanceringsdagen, hvor hele Danmark overgår fra den eksisterende Digital Post-løsning fra offentlige myndigheder til det nye Digital Post.

Det nye Digital Post har som kritisk infrastruktur mange afhængigheder til eksterne integrationer for at løsningen kan varetage sikre forsendelser af post mellem flere end 600 myndigheder, 800.000 virksomheder og 4,5 millioner borgere. Frem mod den nye lanceringsdato fokuseres på at sikre driftssikkerheden og teste de forskellige systemer hos de enkelte myndigheder, herunder særligt sundhedsmyndighederne.

Faktaboks: Digital Post

  • Digitaliseringsstyrelsen udsatte d. 24. november 2021 den planlagte idriftsættelse af det nye Digital Post fra den 30. november til 1. kvartal 2022.
  • Med det nye Digital Post har borgere og virksomheder fortsat kun én postkasse fra det offentlige, men posten fra det offentlige kan tilgås via flere platforme: borger.dk, Virk, den nye Digital Post-app samt e-Boks og mit.dk.
  • Alle borgere over 15 år og virksomheder modtager vigtige beskeder fra offentlige myndigheder digitalt og sikkert. Beskederne og løsningen bag hedder Digital Post.
  • Flere end 4,5 mio. borgere, 800.000 virksomheder og 600 myndigheder benytter Digital Post.
  • Digital Post er udviklet af Digitaliseringsstyrelsen under Finansministeriet i samarbejde med Danske Regioner og KL.

Nøgleord

Kontakter

Information om Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301 København K

http://www.digst.dk

Om det nye Digital Post

Det er vigtigt, at den offentlige it-infrastruktur følger udviklingen og er med til at sætte nye standarder. Derfor skal danskerne have en ny it-løsning til post fra offentlige myndigheder den 21. marts 2022. Med det nye Digital Post får borgere og virksomheder en fremtidssikret, brugervenlig og sikker digital kommunikation med det offentlige – og omvendt. Digital Post er udviklet af Digitaliseringsstyrelsen på vegne af KL, Danske Regioner og staten.

Følg pressemeddelelser fra Digitaliseringsstyrelsen

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Digitaliseringsstyrelsen

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum