Det har været et godt år på metroxpress!

Del

Metroxpress er nu hver uge i kontakt med hver tredje dansker over 12 år. Et resultat der er nået ved hjælp af en aggressiv vækst på mx.dk med 300%, en læservækst af avisen på 33% og tilkøbet af endnu et medie: MX Train TV, der har 2800 TV skærme placeret i S-togene. Den samlet unikke dækning er tæt på 1.500.000 pr. uge.  Det er en glad administrerende direktør der går på juleferie.

”Jeg er glad, fordi da vi lancerede vores strategi i 2013, med at gå helhjertet ind i sociale medie universet, var det jo et nyt træk, ikke kun for os, men for branchen og dermed også forbundet med uvisthed omkring hvad det førte med sig. Vi valgte at opruste og investere i dygtige folk, så vi sikrede os, at selv om at det var nyt, så var det sikkert. Vi har gjort året op og vi kan konstarere, at investeringen og strategien var det helt rigtige for os. Fortællingen om at printmediet dør, har intet med metroxpress at gøre. Jeg mener, at vi med 2014-resultatet har bevidst, hvordan man skaber synergi ved at være stærk på alle tre platforme: print, digital og social, fortæller Thomas Raun, adm. direktør hos metroxpress.

Metroxpress er et af de få dagblade i Danmark, der har haft læservækst. Udover have rundet en halv million daglige læsere, har metroxpress samlet godt 118.000 Facebook følgere og det tal er i vækst med 1.000 nye følgere hver uge. De har åbnet en SnapChat profil og har der 2.877 følgere. SnapChat blev brugt som mediekanal til at breake historien om Dagens Q, et samarbejde med Henrik Qvortrup, der skal levere politiske analyser på mx.dk fra februar 2015.

”På baggrund af 2014 tror vi på, at 2015 bliver vores bedste år nogensinde” siger Thomas Raun, adm. direktør hos metroxpress.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om Metroxpress

Metroxpress
Metroxpress
Lygten 39
2400 København NV

77 30 57 57http://www.mx.dk/
Fakta om metroxpress: Metroxpress A/S har været ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013 85 ansatte i Danmark, heraf er 40 journalister 464.000 daglige læsere af metroxpress (Kilde: Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2014) 736.107 månedlige brugere på mx.dk (Kilde: Danske Medier Research / Gemius, oktober 2014) 346.302 distribuerede oplag metroxpress´ distributionstal uge 40. 118.000 facebook fans fordelt over 13 niechegrupper fx. MX KBH, MX Kevin Magnussen, MX Blå Blink 2806 tv-skærme placeret i S-togene i Storkøbenhavn 528.000 unikke seere om ugen af MX Train TV (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014) *1.492.000 unikke læsere, brugere og seere i samlet reach fordelt på MX Train TV, mx.dk og metroxpress (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014) 266.000 samlet reach af unikke unge under 30 år fordelt på MX Train TV, mx.dk og metroxpress (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014)

Følg pressemeddelelser fra Metroxpress

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Metroxpress

Native advertising: metroxpress starter ny kommerciel afdeling12.1.2016 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Metroxpress har taget konsekvensen af den øgede interesse for native advertising og har samlet et erfarent hold til at varetage denne efterspørgsel. ”Vi har igennem 2015 oplevet en stigende efterspørgsel efter native advertising. Det er en udvikling, som stiller høje krav til både projektledelse, indholdsproduktion og kampagneudformning, og vi har derfor valgt at etablere en ny afdeling for at kunne imødekomme denne efterspørgsel bedst muligt,” fortæller Kenneth Madsen, salgsdirektør hos metroxpress. Native advertising er indhold, der i form, følelse og funktionalitet ligner mediets eget. MX Partner Lab er navnet på den nye kommercielle afdeling hos metroxpress, hvis formål er at udvikle, producere og implementere native-løsninger i metroxpress-universet, som ud over avisen omfatter MX.dk og MX Train TV (skærmene i s-togene). I spidsen for den nye afdeling er placeret to garvede metroxpress-folk, nemlig Content Director Thomas Riis Paulsen, som får ansvaret for alt indholdsproduktion o

Ny digital direktør på metroxpress30.12.2015 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Metroxpress opruster digitalt og ansætter Lasse Munk-Poulsen, tidligere IT development director på Berlingske, som ny Digital Direktør. Lasse Munk-Poulsen bliver en del af metroxpress ledelsen og får første arbejdsdag 4. januar 2016. ”Vi glæder os over, at have fundet en stærk digital leder, der kan løfte og udvikle vores digitale forretningsområde. Vi lancerede mx.dk i 2013 og har ligget stabilt blandt Danmarks største i noget tid. Lasse har nu til opgave at bringe det videre til næste niveau og får samtidig ansvar for at udvikle vores digitaldrevet kommercielle forretning også. ” Siger Thomas Raun adm. direktør hos metroxpress. Lasse Munk-Poulsen får ansvar for det redaktionelle udviklingsteam, IT-service og digital forretningsudvikling. ”Jeg ser metroxpress som et digitalt eventyr, der er godt startet og med potentiale for nogle spændende kapitler. Jeg tilføjer nu min erfaring med at drive og udvikle digital forretning. Det unge team, ambitionerne og det faktum at MX har så godt fat

Snapchat skaber vækst på mx.dk10.7.2015 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Metroxpress løftede trafikken på mx.dk med 150% i forhold til sidste år under Roskilde Festival. En af metoderne har været en rørende longread om Roskilde-tragedien i år 2000. Derudover hjalp historien med tilhørende video med et opstemt par fanget i et meget intimt øjeblik under en Pharrel Williams-koncerten. Sidst men ikke mindst Snapchat-reportager med masser af stemning og engagement fra især sitets unge brugere, som udgør 63% af de besøgende på mx.dk. Snapchat kan engagere det unge publikum, der er stærkt repræsenteret blandt de besøgende på Roskilde Festival, hvor gennemsnitsalderen er 21 år. Metroxpress har en af landets mest markante medieprofiler på Snapchat med i alt fire konti fordelt på nicheområder som eksempelvis event- og festivaldækning, viral-nyheder og behind-the-scenes indblik i redaktionens arbejde. - Snapchat er et fantastisk værktøj, når vi skal i kontakt med den yngre del af vores målgruppe. Det bedste er, at Snapchat er en kilde til gode ideer og input fra læser

Metroxpress indfører fem sociale kriterier20.4.2015 08:50:16 CEST | Pressemeddelelse

Metroxpress indfører som det første danske medie sociale kriterier til brug i den journalistiske nyhedsproduktionen. Der er tale om fem kriterier, der bliver omdrejningspunktet for den over 10 mand store SoMe-redaktion, metroxpress lancerede for godt en måned siden. "Vi mener, der er behov for at gøre tingene på en lidt anderledes måde. Nyhedsforbruget er under kraftig forandring, og med dette tiltag er vi bedre rustet til at tackle den nye virkelighed. Vi bygger de her fem kriterier oven på de gamle nyhedskriterier. De vil fortsat også danne grobund for indhold på alle vores platforme, men i sig selv er de ikke længere nok, hvis ting skal klare sig godt på de sociale medier. Jo flere af de fem kriterier en historie lever op til, jo bedre en MX-historie er det" siger chefredaktør Simon Hovmand-Stilling. Nyhedschef Pernille Holbøll, der har det overordnede ansvar for nye og sociale medier på metroxpress, har stået i spidsen for processen og idéudviklingen af de nye kriterier. "De er bla

Metroxpress sætter strøm til nyt LIVE-site og relancerer nyheds-appen16.4.2015 10:56:03 CEST | Pressemeddelelse

I dag søsætter metroxpress MX LIVE – et site, hvor de vigtigste og sjoveste nyheder dækkes, mens de udspiller sig. Nyhederne bliver fra tidlig morgen til sen aften serveret af en vært, der har som formål at give et godt og nemt overblik over de seneste nyheder. Det bliver præsenteret på MX-måden skarpt, med glimt i øjet og med de bedste reaktioner fra de sociale medier. Nyhedsstrømmen vil i høj grad være præget af input fra brugerne. Ud over breaking og løbende nyheder, politik, sport samt krimi-stof vil LIVE i morgentimerne og igen ud på eftermiddagen have fokus på trafikken. ”LIVE on demand er en ny måde at tænke LIVEdigitalt. Vi har valgt, at se bort fra den gængse måde at levere LIVE til brugerne på , som eksempelvis LIVE blogs og istedet nytænke LIVE-setuppet som en platform. Brugerne vælger, hvornår og hvad de vil se. En MX-vært vil være til rådighed for og i dialog med brugerne, for det er med til at prioritere, hvilke emner vi smider kræfterne efter” siger Pernille Holbøll, der

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye