Det bliver attraktivt at renovere i 2021

Trænger huset til en kærlig hånd? Så er 2021 året, hvor du bør gå i gang med store og små håndværkerprojekter. Udbetalingerne af de indefrosne feriepenge, corona og en fordobling af håndværkerfradraget betyder nemlig, at det bliver endnu mere attraktivt for danskerne at gå i gang med håndværkerprojekter.

Feriepenge, corona og håndværkerfradrag

Det har ikke været entydigt negativt for håndværkerne. Corona har givet mange danskere tid til at planlægge forskellige håndværkerprojekter derhjemme. Udbetalingen af de indefrosne feriepenge, som mange har nydt godt af, og den kommende fordobling af håndværkerfradraget betyder, at de planlagte håndværkerprojekter også har en stor chance for at blive realiseret. I 2020 er der flere steder blevet meldt om decideret byggeboom under corona. De ekstra penge og den gode varme sommer, hvor de fleste blev i Danmark, forårsagede masser af byggeprojekter som terrasser, brusevægge, tagopgaver og tilbygninger til sommerhuse.

Hvad kan du gøre selv?

Netop håndværkerbranchen er en af de brancher, der ikke har lidt helt så meget under Corona, nærmest tværtimod. Danskerne har haft travlt med at bygge om, bygge til og bygge nyt. Det betyder naturligvis også, at der har været rift om de gode håndværkere, og det bliver nok ikke anderledes i det nye år. Samtidig vil mange ty til at gøre-det-selv, hvilket kan være en rigtig god ide for en, der har skruet hænderne rigtigt på. Har du ikke det, så kan det ikke anbefales at gå i gang selv. Du kan dog gøre dig selv og håndværkerne en tjeneste ved for eksempel at gøre forarbejdet, så der er klart til, at håndværkerne nemt kan rykke ind. Det sparer både dig og dem for tid, og det bliver også billigere for dig i sidste ende. Skal du have udført malerarbejde kan du med fordel leje eller købe en tapetafdamper. Med sådan en kan du snildt udføre det ofte hårde og langvarige arbejde med selv at dampe tapet af og gøre vægge klar til tapetsering eller maling.

Udnyt det firdoblede servicefradrag

2021 bliver også året, hvor servicefradraget bliver endnu større. Faktisk firdobles det. Det giver en fantastisk mulighed for også at få sat skik på haven eller måske helt droppe at gøre rent selv. Har du mulighed for det, kan du for eksempel hyre ekstra rengøring i forbindelse med dit byggeprojekt. Det er rart, at der er gjort nogenlunde rent inden håndværkerne, går i gang og efter, at de har arbejdet i dit hus eller lejlighed. Skal du have udført håndværkerarbejde indendørs over en længere periode, måske endda mens du og din familie selv skal bo midt i det hele? Så kan du overveje, om ikke det kan betale sig at rydde op og gøre rent efter håndværkerne på en daglig basis. Invester for eksempel i en spånsuger, så du nemt og hurtigt kan fjerne træstumper, spåner og savsmuld efter dagens tømrerarbejde. Uanset om det er en udvendig opfriskning af huset eller den helt store energirenovering, du vil i gang med, så husk at du kun får fradrag for din udgift til arbejdslønnen.

Vær super handywoman anno 202121.1.2021 20:00:00 CETPressemeddelelse

Snemand, julemand, formand og handyman. Rent kulturhistorisk har vi en mandsdomineret verden stadigvæk, hvad sproget angår. I sproget er der nemlig stadigvæk nogle ting, som vi automatisk forbinder med en mand. Heraf de først nævnte ord, og her er ordet ”handyman” et af dem. MEN: Vi befinder os i en moderne ligestillingstid, hvor ordene og kønsrollerne bliver taget grundigt op til revision. For at ændre på magtforholdet mellem kønsrollerne er det sideløbende vigtigt at ændre på vores sprog, hvori disse forhold ligger historisk indlejrede. Det er blandt andet tid til at supplere ordet handyman med handywoman.

Januarudsalg: Nethandlen og shopping på nettet fortsætter21.1.2021 16:30:00 CETPressemeddelelse

Vi har aldrig handlet så meget på nettet, som vi har gjort siden COVID-19-udbruddet. Coronakrisen har gjort, at flere og flere ordner shopping- og handleaktiviteter hjemmefra grundet lukkede butikker samt risiko og frygt for smitte. Med lukkede butikker lige op til jul og ingen garanti for åbning før tidligst den 7. februar har mange benyttet sig af julegaveshopping på nettet. De ændrede handelsmønstre fortsætter ind i det nye år med det årlige januarudsalg.

Det er blevet populært som aldrig før at handle på nettet20.1.2021 10:18:05 CETPressemeddelelse

2020 har været et anderledes år grundet coronakrisen, og det har været helt uundgåeligt ikke at have været påvirket af det, pandemien har medført. Hvad der før blev antaget som en normal hverdag er blevet ændret markant, og vi har som mennesker lært at søge nye veje på flere områder. Et eksempel her kan være, at mennesker grundet coronas påvirkning af samfundet har søgt til mere nethandel.