Designfirma donerer kundernes gamle sofaer til Blå Kors

Køb en ny sofa, og lad din gamle sofa glæde udsatte børn og voksne i Danmark. Sådan lyder tilbuddet fra det skandinaviske designbrand alton&heim, som står bag en ny kampagne, hvor kundernes brugte sofaer doneres til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors.

Væk med brug-og-smid-væk-kulturen og ind med bæredygtighed i møbelbranchen.

Det er ambitionen hos det skandinaviske designbrand alton&heim, som har indgået et samarbejde med den sociale hjælpeorganisation Blå Kors om at gøre en forskel for miljøet samtidig med, at de som virksomhed tager et socialt ansvar.

Kunder, der køber en ny sofa hos alton&heim, får i en periode 2.000 kroner for deres gamle sofa samtidig med, at alton&heim påtager sig at afhente sofaen kvit og frit og fragte den til Blå Kors, der så må sælge sofaen i organisationens genbrugsbutikker. Al indtægt fra salget kan Blå Kors herefter frit bruge på et af organisationens mange sociale projekter, der støtter socialt udsatte børn, unge og voksne i Danmark.

”Vi kan godt lide tanken om, at vi med kampagnen kan bidrage positivt på flere fronter: Vi giver kunder mulighed for at få en ny sofa, hjælper dem af med den gamle som så indgår i det konstruktive økosystem omkring genbrug til fordel for en god sag. Og så skaber vi naturligvis omsætning i vores egen forretning og kan derved bidrage yderligere til at arbejdet med at skabe gennemsigtighed og bæredygtighed i branchen”, siger Henrik Althoehn Henriksen, som er CEO hos alton&heim.

Brugte sofaer til genbrug

Hos Blå Kors er man glade for, at alton&heim vil samarbejde om at tage et socialt ansvar.

”Det er positivt, at to virksomheder med hver vores forretningsmodel, kan samarbejde med fordel for begge parter. I Blå Kors er vi glade for, at samarbejdet kan betyde flere penge til at afholde alle de sociale indsatser, har gør landet over”," siger Anders Christensen, som er chef for Blå Kors Genbrug.

De brugte sofaer bliver fragtet til Blå Kors' genbrugsbutik i Horsens, som er Danmarks største, og til en ny genbrugsbutik i Rødovre, hvor de vil blive solgt.

Blå Kors driver i alt 54 genbrugsbutikker inkl. webshop.

OM ALTON&HEIM:
alton&heim designer og producerer møbler i gennemtænkt design, god kvalitet med tanke for både mennesker og miljø. alton&heim sælger primært møbler online men har showrooms i Aarhus, København og Oslo.

OM BLÅ KORS:
Blå Kors er en social hjælpeorganisation, som hjælper socialt udsatte børn, unge og voksne i Danmark. Organisation tæller: 550 medarbejdere, 3.500 frivillige, 1.550 medlemmer alle bidrager til at hjælpe udsatte mennesker og forebygge alkoholproblemer og give mere livskvalitet til udsatte og misbrugere samt deres familier. Arbejdet spænder vidt fra væresteder og botilbud til lejrture for udsatte børn.

Anders Christensen, chef for Blå Kors Genbrug, tlf.: 21 12 21 20
Henrik Althoehn Henriksen, CEO, alton&heim, tlf.: 24 86 32 80