Den Tyske Ambassade deltager på Political Festival of Europe

Political Festival of Europe afvikles for første gang den 25.- 28. august 2022 i Mariager. Her vil publikum opleve en lang række af debatter mellem europæiske borgere og beslutningstagere om nogle af de mest presserende spørgsmål. Overordnede temaer, der vil præge folkemødets mange events, omfatter business, demokrati, klima, kultur, udenrigspolitik, sundhed og teknologi.

På Festivalen har organisationer, virksomheder og institutioner mulighed for at blive partner ved at afholde deres eget arrangement(er) på de mange temascener eller i deres egne stadepladser. Blandt de mange partnere, der deltager på Festivalen, er den Tyske Ambassade, som arrangerer en samtale om Tysklands syn på Europas styrker og udfordringer. Desuden deltager den tyske ambassadør i Denmark, Pascal Hector, også som speaker på Festivalens debatprogram.

Ambassadøren fremhæver:

”Kun i fællesskab kan vi i Europa bibeholde og styrke vores position i en verden som bliver mere usikker. Dette fællesskab styrkes igennem åbne samtaler og debatter om Europas styrker, udfordringer og vores fælles fremtid. Political Festival of Europe er en fremragende mulighed for at fremme den europæiske tanke om enhed i mangfoldighed og jeg ser frem til at opleve denne Festival.”

"Vi glæder os over at den Tyske Ambassade og Ambassadøren Pascal Hector deltager som fremtrædende repræsentanter for landet. Ambassaden er blandt de partners, der har taget initiativ til at arrangere deres eget debat, og dermed er de med til at skabe Festivalens forskelligartede og mangfoldige debatprogram. Vi ser frem til en spændende samtale med Ambassadør Pascal Hector,” lyder det fra Jan Bertelsen, CEO ved Political Festival of Europe.

Lasse Peter RodewaldLeder af presseafdelingenDen Tyske Ambassade

Tlf:+ 45 60 10 83 85