Den nye PEUGEOT 208 er kåret til ”Car of the Year 2020”

”Bilen passer flot ind på det danske marked”

”Peugeot 208 er et fornuftigt valg og var også blandt mine favoritter. Bilen passer flot ind på det danske marked og kan fås både som elbil, benzin- og dieselbil.”, siger Danmarks eneste COTY jurymedlem, Søren W. Rasmussen, redaktør på FDMs medlemsmagasin Motor, og han tilføjer: ”Peugeot 208 er en god repræsentant for de biler, der skal føre os gennem den grønne omstilling. I år var der hele tre elbiler med i finalefeltet (de andre var Tesla Model 3 og Porsche Taycan), og udviklingen mod flere og flere elbiler ser ud til at fortsætte igen ved næste års kåring, hvor antallet af nye biler ventes at stige kraftigt. Vi står på den måde over for den største revolution, og det er Peugeot 208 med sin elbilsudgave et godt symbol på.”

”Triumf for PEUGEOTs 2-serie”

Med ”Car of the Year 2020”-titlen skriver PEUGEOT 208 et nyt kapitel i B-segmentet og i særdeleshed i 2-seriens historie. Det er første gang, at en model i PEUGEOTs legendariske 2-serie vinder denne prestigefyldte pris. Den vandt med 281 point foran Tesla Model 3 med 242 point og Porsche Taycan med 222 point.

Den nye 208 er med sin teknologi og sit selvsikre design en overbevisende eksponent for PEUGEOTs DNA, hvor omdrejningspunktet er passion og innovation. Muligheden for at vælge mellem el, benzin eller diesel er et afgørende element for kunderne – og så viser den nye 208, at en bil godt kan have designmæssig X-faktor og stadig være klar til den grønne omstilling.

Kunderne er allerede klar. Mere end 110.000 europæiske kunder har bestilt en ny 208, og 15 % af mikset er den elektriske version. I Danmark kommer e-208 på markedet til sommer.

Med denne ”Car of the Year”-titel kører PEUGEOT nu ind i “Top tre” over de mest vindende bilproducenter. Seks trofæer er det blevet til. PEUGEOT 3008 vandt i 2017, 308 i 2014, 307 i 2002, 405 i 1988 og 504 i 1969.

Jeg er meget stolt over, at den nye PEUGEOT 208 netop har vundet ”Car of the Year 2020”, siger Jean-Philippe Imperato, PEUGEOT Brand CEO, og fortsætter: ”Dette trofæ understreger det dygtige håndværk og det store engagement, som alle mærkets teams har lagt i udviklingen af denne model. Det er første gang, at en ”2-serie” PEUGEOT har triumferet og vundet denne ærefulde pris. Titlen understreger, at mærket har truffet det rette valg med strategien: ”Friheden til at vælge”. Fra nu af vil vores kunder kunne vælge mellem en elektrisk e-208 Car of the Year eller en konventionel 208 Car of the Year.”

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.