Den Kongelige Ballet og Facebook fejrer Wold Ballet Day

Sidste år så over en halv million facebook-brugere med, da Den Kongelige Ballet sendte live fra prøvesalen. I år gentager vi successen med direkte transmission fra Nikolaj Hübbes prøver på Raymonda.
Andreas Kaas, Nikolaj Hübbe og Ida Praetorius under prøverne til Don Quixote. Foto: Christian Als

Oktober-vejr kalder på livsglæde og dans. Heldigvis fejrer Facebook og Den Kongelige Ballet på torsdag World Ballet Day. Kom med ind i varmen i Den Kongelige Ballets prøvesal, når Nikolaj Hübbe instruerer solodanser Amy Watson og solist Andreas Kaas fra DR3-serien "I forreste række".

Det sker fra klokken 14-14:30 i morgen, torsdag den 5. oktober.

Knap en halv million facebookbrugere så sidste år med, da Den Kongelige Ballet sendte live fra en prøve på Giselle.

Facebook har derfor inviteret Den Kongelige Ballet til at gentage successen i år. Den danske nationalballet kommer I godt selskab med live-streaming fra The Royal Ballet i London, The Australian Ballet, Bolshoi, National Ballet of Canada og San Francisco Ballet. Du kan se frem til 22 timers live ballet fra seks balletkompagnier og fire verdensdele.

World Ballet Day LIVE er en sammenslutning af en række balletkompagnier og blev første gang vist på Facebook i 2014. New York Times kaldte det dengang "et hidtil uset overflødighedshorn af internationalt samarbejde” og Toronto Star slog fast, at der var tale om en “milepæl”.

Hvis du ikke har mulighed for selv at danse eller gå til ballet i morgen, men har lyst til at fejre World Ballet Day, så gå ind på Det Kongelige Teaters facebookside og se med direkte fra prøvesalen. Som ekstra bonus kommer du ovenikøbet til snigpremiere, for Nikolaj Hübbe instruerer Amy Watson og Andreas Kaas i sin egen opsætning af Raymonda, der har verdenspremiere den 11. november.

World Ballet Day sender LIVE på Det Kongelige Teaters Facebookside torsdag den 5. oktober kl. 14-14:30.

Om Den Kongelige Ballet:
Den Kongelige Ballet er et internationalt anerkendt balletkompagni og en del af Det Kongelige Teater. Det er et af de ældste balletkompagnier i verden med rødder tilbage til 1748, da Det Kongelige Teater blev stiftet. Kompagniet rummer i dag over 80 dansere fra hele verden og anses for et af verdens bedste.