Deloitte ruster op for at klæde bestyrelserne på til at håndtere nye krav

Navnenyt: Bestyrelserne skal i stadig stigende grad kunne løfte et tungere strategisk ansvar og håndtere ESG-målsætninger, cybertrusler og diversitet. I tråd med sin ambitiøse, globale strategi på bestyrelsesområdet styrker Deloitte sit eksisterende team med ansættelsen af Michael Vad.
Michael Vad. Fotograf: Steen Brogaard.

Bestyrelsens rolle er under forandring. Kravene er store, og bestyrelsen opfattes i stigende grad som en aktør, der kan accelerere forandringer og påvirke kritiske samfundsdagsordener. Bestyrelsen skal effektivt sikre, at virksomheden udlever sit formål og opfører sig ansvarligt, og der er samtidig kommet mere fokus på diversitet.

Som led i den globale strategi på bestyrelsesområdet ansætter Deloitte derfor Michael Vad som partner den 1. maj 2022. Her skal han lede etableringen af en nordisk bestyrelses- og executive advisory forretning.

Nordisk CEO i Deloitte, Anders Dons, siger:

”I en omskiftelig og usikker verden bliver bestyrelsens rolle stadig vigtigere og mere strategisk. Derfor er dette også både et globalt og lokalt fokusområde for Deloitte. Vi oplever stor efterspørgsel fra aktionærer og bestyrelser efter rådgivning i at gøre bestyrelsesarbejdet endnu mere strategisk og effektivt. Fra struktur og kultur til kompetencer, mangfoldighed og kritisk vigtige områder som ESG, risikostyring og cybersikkerhed. Med Michael Vad ombord får vi en af Nordens mest kompetente og erfarne ledere inden for bestyrelsesrådgivning.”

Michael Vad har i to årtier har arbejdet med international bestyrelses- og topledelsesrådgivning for børsnoterede, familie- og kapitalfondsejede selskaber.

”Jeg er både stolt og ydmyg over at blive en del af Deloitte-teamet. Når man beskæftiger sig med bestyrelsesrådgivning, er Deloittes stærke platform og relationer en unik mulighed for at løfte hele bestyrelsesagendaen i Danmark. Deloitte er for mig et formålsdrevet og stærkt partnerskab, som jeg glæder mig til at blive en del af,” siger Michael Vad.

Michael Vad har gennem de seneste 20 år haft ledende stillinger hos to af verdens førende internationale executive search- og ledelsesrådgivningsvirksomheder, hvor han har rådgivet kunder med fokus på bestyrelsesrådgivning, CEO successionsplanlægning, topledelse og talentudvikling.

Deloitte har prioriteret bestyrelsesagendaen i mange år og accelererer nu forankringen af Deloittes Global Board Governance-programmer i Danmark. Deloitte har således etableret en bestyrelsesuddannelse sammen med Gorrissen Federspiel og Idonea, og Deloitte er derudover partner og sponsor i både Board Network og Women’s Board Award, som blev afholdt i DeloitteHuset den 25. marts.

Anders Dons, nordisk CEO, tlf. 4036 7622, adons@deloitte.dk

Anne Rosa Simonsen, pressechef, tlf. 2063 3133, ansimonsen@deloitte.dk

Michael Vad. Fotograf: Steen Brogaard.