Debatmøde: ”Hvordan sikrer vi fremtidig vækst og udvikling i hele Sydvestjylland?”

Tirsdag den 13. november afholder Andelskassen i Ribe et debatarrangement i Ribe Fritidscenter.

Det går godt i Esbjerg Kommune og i Sydvestjylland i disse år. Men hvordan sikrer vi, at vi kan fastholde den positive udvikling og måske endda gøre det endnu bedre? Hvad kan og skal vi selv gøre, og hvor skal der skrues på nogle knapper på nationalt plan?

Disse spørgsmål er en del af dagsordenen tirsdag den 13. november, når Andelskassen i Ribe afholder debataften i Ribe Fritidscenter for alle interesserede.

- Andelskassen er en bank, der tager ansvar for sine lokalområder, og vi vil gerne være med til at påvirke udviklingen, så vi også i fremtiden kan leve og arbejde i en landsdel i vækst og trivsel. Der er en tendens til, at hele problematikken omkring det såkaldte ”Udkantsdanmark”, som tilsyneladende er alle områder af Danmark uden for København og Aarhus, nu i højere grad end tidligere tænkes ind i politiske beslutninger på Christiansborg, men det er en debat, der skal holdes liv i. Og så skal vi huske at holde gang i den lokale dialog mellem borgere, erhvervsliv og politikere. Det vil vi gerne med dette arrangement, siger Karsten Boulund Svendsen, som er filialdirektør i Andelskassen i Ribe, der står bag debatarrangementet.

Deltagerne i debatmødet vil kunne høre oplæg fra borgmester Jesper Frost Rasmussen, adm. direktør Kristian Andersen fra Primo Vinduer i Lintrup, Kim Ruberg, formand for landsforeningen Danmark på Vippen, der arbejder målrettet for vækst, velstand og lige vilkår i hele Danmark, og Jan Pedersen, adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

Mødet finder sted fra kl. 17.00 og rundes af med en sandwich og øl/vand kl. ca. 19.30.

Det er gratis at deltage i arrangementet, og alle er velkomne, men deltagelse kræver tilmelding via andelskassen.dk/tilmeld. Tilmelding skal ske senest tirsdag den 6. november.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Borgmester Jesper Frost Rasmussen
Kristian Andersen, adm. direktør, Primo vinduer
Jan Pedersen, adm. direktør, Danske Andelskassers Bank
Karsten Boulund Svendsen, filialdirektør, Andelskassen i Ribe

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr

Danske Andelskassers Bank: Resultat for Q3 2018 langt bedre end sidste år21.11.2018 13:15Pressemeddelelse

Danske Andelskassers Bank A/S har netop offentliggjort regnskabet for 1.-3. kvartal 2018. Igen kan banken præsentere et flot resultat, denne gang på 106,1 mio. kr., hvilket er hele 45 % bedre end i samme periode sidste år. Færre nedskrivninger og en stigning i bankens netto rente- og gebyrindtægter er de primære årsager til det gode resultat, som banken betegner som ’tilfredsstillende’.