Debatmøde: ”Hvordan sikrer vi fremtidig vækst og udvikling i hele Sydvestjylland?”

Tirsdag den 13. november afholder Andelskassen i Ribe et debatarrangement i Ribe Fritidscenter.

Det går godt i Esbjerg Kommune og i Sydvestjylland i disse år. Men hvordan sikrer vi, at vi kan fastholde den positive udvikling og måske endda gøre det endnu bedre? Hvad kan og skal vi selv gøre, og hvor skal der skrues på nogle knapper på nationalt plan?

Disse spørgsmål er en del af dagsordenen tirsdag den 13. november, når Andelskassen i Ribe afholder debataften i Ribe Fritidscenter for alle interesserede.

- Andelskassen er en bank, der tager ansvar for sine lokalområder, og vi vil gerne være med til at påvirke udviklingen, så vi også i fremtiden kan leve og arbejde i en landsdel i vækst og trivsel. Der er en tendens til, at hele problematikken omkring det såkaldte ”Udkantsdanmark”, som tilsyneladende er alle områder af Danmark uden for København og Aarhus, nu i højere grad end tidligere tænkes ind i politiske beslutninger på Christiansborg, men det er en debat, der skal holdes liv i. Og så skal vi huske at holde gang i den lokale dialog mellem borgere, erhvervsliv og politikere. Det vil vi gerne med dette arrangement, siger Karsten Boulund Svendsen, som er filialdirektør i Andelskassen i Ribe, der står bag debatarrangementet.

Deltagerne i debatmødet vil kunne høre oplæg fra borgmester Jesper Frost Rasmussen, adm. direktør Kristian Andersen fra Primo Vinduer i Lintrup, Kim Ruberg, formand for landsforeningen Danmark på Vippen, der arbejder målrettet for vækst, velstand og lige vilkår i hele Danmark, og Jan Pedersen, adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

Mødet finder sted fra kl. 17.00 og rundes af med en sandwich og øl/vand kl. ca. 19.30.

Det er gratis at deltage i arrangementet, og alle er velkomne, men deltagelse kræver tilmelding via andelskassen.dk/tilmeld. Tilmelding skal ske senest tirsdag den 6. november.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Borgmester Jesper Frost Rasmussen
Kristian Andersen, adm. direktør, Primo vinduer
Jan Pedersen, adm. direktør, Danske Andelskassers Bank
Karsten Boulund Svendsen, filialdirektør, Andelskassen i Ribe

Lene Fisker ansat som souschef i Andelskassen i Ribe5.7.2019 16:51:42 CESTPressemeddelelse

49-årige Lene Fisker er pr. 1 juli ansat som souschef i Andelskassen i Ribe. Lene Fisker har de seneste to år været ansat i Jyske Bank i Ribe som leder af privatafdelingen, og tidligere har hun været i Skjern Bank, hvor hun var med til at starte afdelingen op. Lene har arbejdet i Ribe siden 1993 og boet der siden 1994, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Privat er hun gift med Henning, og sammen har de to voksne børn på 21 og 23 år. Fritiden går med samvær med familien, ture i motionscenteret samt gå- og cykelture. ”Jeg valgte Andelskassen, fordi jeg gerne ville være en del af et udpræget lokalt pengeinstitut, hvor vi er synlige i lokalområdet og bakker op om lokale initiativer. Og sådan et pengeinstitut er Andelskassen. I det hele taget tiltaler bankens værdier mig rigtig meget, og jeg er sikker på, at jeg i Andelskassen i Ribe kan være med til at gøre en forskel sammen med en masse dygtige kolleger,” siger Lene Fisker i forbindelse med ansættelsen.

Søren Larsen ansat som investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Bank A/S2.7.2019 10:59:58 CESTPressemeddelelse

39-årige Søren Larsen er ansat som ny investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Søren Larsen kommer fra en stilling som formuechef i Djurslands Bank. Inden da har han i en årrække arbejdet i Østjydsk Bank, først som investeringskonsulent og senere som investeringschef. Privat bor Søren i Hornbæk ved Randers sammen med Lisbeth og deres to drenge på 5 og 9 år. Fritiden bruger han sammen med familien eller i selskab med gode venner. I forbindelse med ansættelsen siger Søren Larsen: ”Jeg glæder mig til at være en del af Danske Andelskassers Banks investeringsafdeling med i alt seks dygtige kollegaer siddende ved bankens investeringsbord, som jeg kan sparre med i det daglige. Jeg skal naturligvis først og fremmest beskæftige mig med aktier og investeringer på samme måde, som jeg har gjort det i mine seneste jobs. Det nye er, at jeg i dette job får gode muligheder for at have endnu større fokus på kunderne

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.