Debatmøde: ”Hvordan sikrer vi fremtidig vækst og udvikling i hele Sydvestjylland?”

Tirsdag den 13. november afholder Andelskassen i Ribe et debatarrangement i Ribe Fritidscenter.

Det går godt i Esbjerg Kommune og i Sydvestjylland i disse år. Men hvordan sikrer vi, at vi kan fastholde den positive udvikling og måske endda gøre det endnu bedre? Hvad kan og skal vi selv gøre, og hvor skal der skrues på nogle knapper på nationalt plan?

Disse spørgsmål er en del af dagsordenen tirsdag den 13. november, når Andelskassen i Ribe afholder debataften i Ribe Fritidscenter for alle interesserede.

- Andelskassen er en bank, der tager ansvar for sine lokalområder, og vi vil gerne være med til at påvirke udviklingen, så vi også i fremtiden kan leve og arbejde i en landsdel i vækst og trivsel. Der er en tendens til, at hele problematikken omkring det såkaldte ”Udkantsdanmark”, som tilsyneladende er alle områder af Danmark uden for København og Aarhus, nu i højere grad end tidligere tænkes ind i politiske beslutninger på Christiansborg, men det er en debat, der skal holdes liv i. Og så skal vi huske at holde gang i den lokale dialog mellem borgere, erhvervsliv og politikere. Det vil vi gerne med dette arrangement, siger Karsten Boulund Svendsen, som er filialdirektør i Andelskassen i Ribe, der står bag debatarrangementet.

Deltagerne i debatmødet vil kunne høre oplæg fra borgmester Jesper Frost Rasmussen, adm. direktør Kristian Andersen fra Primo Vinduer i Lintrup, Kim Ruberg, formand for landsforeningen Danmark på Vippen, der arbejder målrettet for vækst, velstand og lige vilkår i hele Danmark, og Jan Pedersen, adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

Mødet finder sted fra kl. 17.00 og rundes af med en sandwich og øl/vand kl. ca. 19.30.

Det er gratis at deltage i arrangementet, og alle er velkomne, men deltagelse kræver tilmelding via andelskassen.dk/tilmeld. Tilmelding skal ske senest tirsdag den 6. november.

Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Borgmester Jesper Frost Rasmussen
Kristian Andersen, adm. direktør, Primo vinduer
Jan Pedersen, adm. direktør, Danske Andelskassers Bank
Karsten Boulund Svendsen, filialdirektør, Andelskassen i Ribe

Andelskassens lokallånspulje støtter Fra BY til THY med 10.000 kr.27.9.2018 13:51pressemeddelelse

Andelskassen har valgt at støtte projektet Fra BY til THY med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Fra BY til THY har til formål at øge lægestuderendes kendskab til Thy-området og tiltrække ny, veluddannet arbejdskraft. Bankens støtte vækker glæde hos 24-årige Tommy Pedersen, der står bag Fra BY til THY og for andet år i træk netop har afholdt det årlige træf for lægestuderende fra Aarhus Universitet.

Morten Skipper ny filialdirektør i Andelskassen i Randers22.8.2018 11:25pressemeddelelse

Den 1. september tiltræder Morten Skipper som ny filialdirektør i Danske Andelskassers Bank – hvis filialer i daglig tale er kendt under navnet Andelskassen – i Randers. Her skal han stå i spidsen for 15 medarbejdere både indenfor privat- og erhvervsområdet. 34-årige Morten Skipper kommer fra en stilling som souschef i erhvervsafdelingen i Sparekassen Vendsyssel (tidligere Østjydsk Bank) i Mariager. Han har været ansat i Østjydsk Bank siden 2004, først som elev, siden hen som privatkunderådgiver. De seneste 9 år har han primært beskæftiget sig med erhvervskunder. Morten Skipper bor i Kristrup sammen med sin hustru Mette og børnene Freja på 3 ½ år og Villum på 6 måneder. Han er født og opvokset i Randers og har dermed et stort lokalkendskab. Fritiden bruger Morten sammen med familie og venner, men der bliver også tid til lidt løb og styrketræning og et godt glas rødvin – helst fransk – ligesom han sidder klar på lægterne, når Randers FC spiller. ”Jeg ser meget frem til at blive del af e