Dantaxi udvider i Trekantområdet

Dantaxi kører ind i Kolding, og åbner den 20. april officielt for taxibestillinger i byen. Dermed udvider selskabet sit dækningsområde i Trekantområdet, hvor de i forvejen er repræsenteret i Billund og Vejle. Den øget konkurrence på taxiområdet vil være en fordel for kunderne i Kolding. De vil opleve kortere ventetid på taxi, forudser selskabets kommercielle direktør Vibeke Wolfsberg.
Danmarks bedst dækkende taxi-app er nu også tilgængelig i Kolding.

Med omkring 1.900 taxier fordelt over hele landet er Dantaxi i forvejen danskernes foretrukne taxiselskab. Dog har det i Kolding, som en af de få større byer, ikke været muligt at bestille en Dantaxi. Nu har selskabet indgået aftaler med et antal lokale vognmænd i byen, og dermed har Kolding fået et nyt taxiselskab.

Det er med stor glæde, at vi nu kan meddele, at vi har indgået aftaler med en række lokale taxivognmænd. Fra torsdag den 20. april åbner vi officielt for taxibestillinger i Kolding, og vi ser frem til at betjene byens borgere, siger selskabets kommercielle direktør Vibeke Wolfsberg.

Satser på en markedsandel på 40% i Kolding

I opstartsfasen vil Dantaxi i Kolding råde over 25 taxier. Et tal selskabet har planer om hurtigt at udvide med flere vogne, hvis kunderne tager godt imod selskabet. Ved årsskiftet håber selskabet på en markedsandel på op mod 40%, og det er der kunder til, vurderer direktøren:

Vi er på nuværende tidspunkt i dialog med flere interesserede lokale vognmænd, og vi er i kontakt med en række virksomheder, der har udvist interesse i at skifte til os som taxileverandør. Ligesom vi allerede nu har mærket en stor interesse fra koldingenserne for download af vores app.

Taxivognmand: Kunderne får adgang til flere taxier

En af de vognmænd der skal betjene kunderne i Kolding, hedder Niels Roost List. Han har næsten 30 års erfaring som taxavognmand og chauffør, og han ser frem til at være med til at etablere Dantaxi som byens nye taxiselskab. I den forbindelse ser han det som en stor fordel, at Dantaxi i forvejen er rigt repræsenteret i Trekantområdet.

Jeg er først og fremmest vognmand og chauffør i Kolding. Jeg lægger dog ikke skjul på, at et fælles kørselsområde, hvor vi i Dantaxi betjener kunderne på tværs af f.eks. Kolding, Vejle og Billund giver en bedre udnyttelse af taxierne. Det er en fordel for mig som vognmand, men også for kunderne, der på den måde får adgang til flere vogne, forklarer vognmanden.

Stærkt taxibrand i Trekantområdet

For selskabets kommercielle direktør Vibeke Wolfsberg, er det ingen tilfældighed, at etableringen i Kolding kommer nu. Beslutningen er truffet efter, at selskabet sidste år havde en succesfuld opstart i Esbjerg.

Vi ser Kolding som en vigtig del i det at være et stærkt taxibrand i Trekantområdet og i hele syd- og Sønderjylland. Øget konkurrence på taxiområdet har vist sig at være en fordel for kunderne, og i byer med flere end et taxiselskab, er det nu lettere for kunderne at få fat på en taxi, siger direktøren.

De første 10 af Koldings nye taxier er allerede indsat i drift, og hen over sommeren følger 15 flere. De nye taxier i byen er alle let genkendelige med samme profilindpakning som Dantaxis øvrige 1.900 vogne på landsplan.

Landsdækkende taxi-app

Med Dantaxi i Kolding kan taxikunden med samme app bestille taxi i langt hovedparten af Danmarks største byer. Fire ud af fem danske husstande kan bestille taxi til deres adresse med Dantaxi-appen.

Danmarks bedst dækkende taxi-app er nu også tilgængelig i Kolding.
De nye taxier i Kolding er alle let genkendelige med samme profilindpakning som Dantaxis øvrige 1.900 vogne.
Dantaxi-vognmand og chauffør Niels Roost List.
Kommercielle direktør i Dantaxi Vibeke Wolfsberg.

• Med lanceringen i Kolding, har selskabet 75 taxier i Trekantområdet. På landsplan har Dantaxi 1.900 taxier, hvoraf 500 kører på el.
  • Dantaxi’s app er Danmarks eneste landsdækkende app, og er nu også virksom i Kolding.
  • Foruden app-bestilling kan Dantaxi bestilles på telefon eller direkte på selskabets hjemmeside.
  • Dantaxi er en del af Moove Group, der blev dannet i april 2022 med det formål at skabe en moderne, konkurrencedygtig mobilitetsvirksomhed, der ikke er begrænset til bestemte transportformer.