Holstebro har fået nyt taxiselskab

Dantaxi åbner for taxibestillinger i Holstebro: En ofte fremsat påstand i den aktuelle debat om mobilitet uden for de større byer er, at det er blevet sværere at få fat i en taxi. Dette ønsker Dantaxi at ændre på, og de har netop tilføjet Holstebro til deres dækningsområde. I samarbejde med lokale vognmænd er der nu indsat ni taxier, som skal betjene borgerne i Holstebro og omegn. Med udvidelsen til Holstebro dækker Dantaxi næsten hele det midt- og vestjyske område.

En række af Dantaxi-biler parkeret foran Anlægget i Holserbro
Anlægget i Holstebro: Dantaxis flåde i byen består af ni taxier

Med cirka 1.900 taxier fordelt over hele landet er Dantaxi landets største taxiselskab. Hidtil har Dantaxi dog ikke været fast etableret i Holstebro. Nu har selskabet indgået aftaler med lokale vognmænd, Dantaxi benævner dem DantaxiPartnere, i byen, hvilket giver taxikunderne i Holstebro større valgfrihed på taxiområdet.

Ni Dantaxier er på gaden i Holstebro fra start. De lokale DantaxiPartnere har indført en vagtordning og samarbejder med kollegaer på tværs af kommunegrænsen. Som DantaxiPartner, og selskabets ambassadør for Midt- og Vestjylland, forklarer Karsten Overgaard, hvordan han og hans kollegaer arbejder på at optimere servicen:

Opgaven for vores ni vogne i Holstebro er først og fremmest at betjene vores lokale og regionale kunder. Vi har etableret vagtordninger, der skal sikre, at det er muligt at få en Dantaxi i Holstebro – også i de stille perioder. De ni vogne indgår i et samarbejde med kollegaer i nabobyerne. I Holstebro, Herning og Ikast-Brande er vi nu oppe på 28 vogne.

Karsten Overgaard mener, at det er en stor fordel for kunderne i Holstebro, at de nu kan benytte Dantaxis landsdækkende taxa-app, og dermed få adgang til funktioner som fast-pris og muligheden for at rate chaufføren.

Taxien binder Danmark sammen

I Dantaxi er de opmærksomme på, at taxi-driften er med til at binde Danmark sammen så private og virksomheder uden for de store byer også har adgang til taxi:

Det fremføres ofte i debatten, at det i de senere år er blevet sværere at få en taxi uden for de store byer. Vi vil gerne gå i en anden retning og være med til at sikre taxikørsel til endnu flere danskere, uanset hvor de bor. Med udvidelsen til Holstebro, har vi nu taxier i et stort sammenhængende område i det midt- og vestjyske. Det giver en mere stabil drift, og det er til gavn for kunderne, siger selskabets kommercielle direktør, Vibeke Wolfsberg.

Dækker næsten hele det midt- og vestjyske område

Dantaxi kom til Herning i 2020 og udvidede efterfølgende dækningen til Ikast-Brande. Fordelingen af vogne i de tre kommuner er henholdsvis 9 i Holstebro, 10 i Herning og 8 i Ikast-Brande.

Med udvidelsen til Holstebro dækker Dantaxi en stor del af Midt- og Vestjylland. I det område er Dantaxi etableret i følgende kommuner:

• Favrskov
  • Herning
  • Holstebro
  • Ikast-Brande
  • Morsø
  • Silkeborg
  • Skive
  • Struer
  • Thisted
  • Viborg

Taxier fra Holstebros nye taxiselskab kan bestilles via Dantaxi app'en eller på telefon 4x48.

En række af Dantaxi-biler parkeret foran Anlægget i Holserbro
Anlægget i Holstebro: Dantaxis flåde i byen består af ni taxier
En række Dantaxi-biler parkeret på en græsplæne i Holstebro med træer i baggrunden.
Dantaxi i Holstebro

Om Dantaxi i Midt- og Vestjylland

• Dantaxi er Danmarks største taxiselskab med 1.900 taxier tilsluttet.

• Fouden Holstebro kører Dantaxi blandt andet i følgende kommuner: Favrskov, Herning, Ikast-Brande, Morsø, Silkeborg, Skive, Struer, Thisted og Viborg.

• Dantaxi omtaler deres taxivognmænd som DantaxiPartnere for at understrege tæt samarbejde og partnerskab.

• Med over 740 el-taxier (nul-emission) på landsplan er Dantaxi et af de førerende taxiselskaber indenfor grøn omstilling.

• Dantaxi i Holstebro kan bestilles via 4x48 eller app.

Taxi-udvidelse til Holstebro gavner kunderne i Midt- og Vestjylland13.9.2024 16:47:21 CEST | Pressemeddelelse

Dantaxi dækker nu næsten hele Midt- og Vestjylland: En ofte fremsat påstand i den aktuelle debat om mobilitet uden for de større byer er, at det er blevet sværere at få fat i en taxi. Dette ønsker Dantaxi at ændre på. I samarbejde med lokale vognmænd er der nu indsat ni taxier, som skal betjene borgerne i Holstebro og omegn. Vognene i Holstebro samarbejder med kollegaer fra nabobyerne, hvilket betyder, at taxikunder i en stor del af det øvrige midt- og vestjyske område også får glæde af udvidelsen.

Esbjerg i front med elektriske taxier15.5.2024 07:19:22 CEST | Pressemeddelelse

Det er to år siden, at taxiselskabet Dantaxi kom til Esbjerg, og siden lanceringen har de lokale vognmænd fra selskabet haft fuld fart på – ikke mindst med at sætte strøm til taxa’erne. Udviklingen er gået så stærkt, at der nu bare er en enkelt af de gammeldags almindelige dieseltaxaer tilbage blandt selskabets vogne i byen. Den resterende del består af cirka 50% elbiler suppleret med et antal plug-in hybrider og to store vogne.