Dantaxi - bedst i test

Københavns største taxaselskab Dantaxi er endnu engang kåret som det selskab, der giver passagererne i CPH den bedste service på taxikørslen fra Lufthavnen.

Dantaxi Kastrup Lufthavn

CPH vurderer løbende de københavnske taxiselskabers serviceniveau, og de udnævner hvert kvartal det selskab, der sammenlagt opnår den højeste score i en række forskellige servicekategorier. CPH gør brug af ”mystery shoppers” (en slags ”spioner” anonymt forklædt som almindelige forbrugere) til at teste om taxiselskaberne lever op til lufthavnens servicekriterier. Dantaxi er for andet kvartal i træk kåret som det bedste selskab.

I Dantaxi er der naturligvis tilfredshed med resultatet. Administrerende direktør Carsten Aastrup udtaler: ”Resultatet er både et skulderklap til vores dygtige chauffører og samtidig et vidnesbyrd om, at servicen i de københavnske taxier slet ikke er så ringe. Vores taxier bedømmes til at ligge på omtrent samme niveau som øvrige servicefunktioner i CPH, og det er vi faktisk stolte af.”

Taxituren fra CPH måles på kryds og tværs

Hver taxitur, som en ”mystery shopper” tager fra lufthavnen, måles på ikke færre end 26 punkter. Der måles på kriterier som chaufførens høflighed, sprogbrug, rutevalg, hjælp til bagagen og meget andet. Derudover vurderes bilens renhed inde såvel som ude. F.eks. scorede Dantaxi samlet 89 % i kategorien ”høflig service ved betaling” og hele 100 % i kategorien ”ren og pæn vogn”

Dantaxi Kastrup Lufthavn

Dantaxi tilbyder professionel, nem og hurtig adgang til individuel persontransport med transparent prissætning.

Rekordår for el-taxi'er trods mangel på ladestandere19.2.2020 14:40:36 CETPressemeddelelse

Den grønne omstilling i taxibranchen blev skudt i gang for et år siden. Startskuddet kom i vinteren 2019, hvor Dantaxi præsenterede 10 Tesla’er til taximarkedet i København. Et år efter kan selskabet fejre el-taxi nr. 100 - og 25 flere er på vej inden for den næste måned. Men omstillingen til en mere bæredygtig transportform i taxibranchen er ikke uden bump på vejen. Brancheforeningen Dansk PersonTransport advarer mod mangel på ladestandere. Det nuværende antal udgør allerede nu et problem for de stadig flere el-taxavognmænd.