YouGov Denmark

Danskernes forbrug stiger igen …

Del

… men det er stadig lavere end før corona-pandemien. Det viser YouGovs globale COVID-19 tracking-undersøgelse, som undersøger ændringerne i forbrugernes ønsker, indkøbsvaner og levevis på ugebasis.

Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash
Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash

YouGovs COVID-19 tracker belyser blandt andet, i hvilket omfang danskernes indkøb i fysiske butikker og på nettet ændrer sig uge efter uge. Corona-pandemien har fået danskerne til at holde bedre fast på pengene, men trackeren viser også, at de har løsnet grebet lidt den seneste tid.

Personligt forbrug generelt

Grafen viser den procentdel af danskere, som har reduceret deres generelle personlige forbrug i fysiske butikker og på nettet siden Danmark lukkede ned 11, marts. 

Siden slutningen af marts og frem til maj angav i snit 40% af forbrugerne, at de brugte færre penge på personligt forbrug i fysiske butikker på grund af coronavirus, mens omkring 15% brugte mindre på nettet. Anden uge i juni er andelen som forbruger mindre i de fysiske butikker imidlertid faldet fra 40% til 24%. Mens udviklingen i onlineforbruget på trods af en svagt nedadgående udvikling er væsentligt mere stabilt.  

Forbrug i fysiske butikker

Selvom færre danskerne nu forbruger mindre i de fysiske butikker, er tøjbranchen stadig hårdt ramt. Næsten hver tredje dansker (30%) bruger færre penge på tøj, mens kun 7% bruger mere. Det er især de unge, som er begyndt at bruge flere penge på tøj. 16% af de 18-29 årige bruger nu flere penge på tøj sammenlignet med april og maj..

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er en del af YouGovs globale tracking-undersøgelse om coronavirus. Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.

YouGovs tracking-undersøgelse om coronavirus i Danmark og store dele af verden undersøger ændringerne i forbrugernes ønsker, indkøbsvaner og levevis på ugebasis. 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash
Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash
Download
Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.
Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.
Download
Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.
Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

 

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum