
Danskernes forbrug stiger igen …

YouGovs COVID-19 tracker belyser blandt andet, i hvilket omfang danskernes indkøb i fysiske butikker og på nettet ændrer sig uge efter uge. Corona-pandemien har fået danskerne til at holde bedre fast på pengene, men trackeren viser også, at de har løsnet grebet lidt den seneste tid.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Grafen viser den procentdel af danskere, som har reduceret deres generelle personlige forbrug i fysiske butikker og på nettet siden Danmark lukkede ned 11, marts.
Siden slutningen af marts og frem til maj angav i snit 40% af forbrugerne, at de brugte færre penge på personligt forbrug i fysiske butikker på grund af coronavirus, mens omkring 15% brugte mindre på nettet. Anden uge i juni er andelen som forbruger mindre i de fysiske butikker imidlertid faldet fra 40% til 24%. Mens udviklingen i onlineforbruget på trods af en svagt nedadgående udvikling er væsentligt mere stabilt.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Selvom færre danskerne nu forbruger mindre i de fysiske butikker, er tøjbranchen stadig hårdt ramt. Næsten hver tredje dansker (30%) bruger færre penge på tøj, mens kun 7% bruger mere. Det er især de unge, som er begyndt at bruge flere penge på tøj. 16% af de 18-29 årige bruger nu flere penge på tøj sammenlignet med april og maj..
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er en del af YouGovs globale tracking-undersøgelse om coronavirus. Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.
YouGovs tracking-undersøgelse om coronavirus i Danmark og store dele af verden undersøger ændringerne i forbrugernes ønsker, indkøbsvaner og levevis på ugebasis.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder



Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.