YouGov Denmark

Danskerne svigter danske datingservices til fordel for Tinder

Del

Danskerne har nordisk rekord i onlinedating. 2 ud af 5 har forsøgt sig med en datingservice på internettet eller via en app.

Danskerne er glade for onlinedating. 38% har anvendt en datingservice på internettet eller en app. Blandt de 18-49 årige er tallet 55%.

Dating

Det giver Danmark rekorden i onlinedating i Norden.

Danskernes foretrukne datingservice har i mange år været Dating.dk, men Dating.dk har fået skarp konkurrence fra udlandet.

Danskernes foretrukne datingservices

Danskernes foretrukne datingservices på nettet

16% af befolkningen har på et eller andet tidspunkt i deres liv anvendt Dating.dk, og det er særligt de 30-49 årige, som har været glade for Dating.dk. Dating.dk har derimod ikke så godt fat i de helt unge, og på spørgsmålet om, hvilke datingservices danskerne har anvendt inden for de seneste 6 måneder, ligger Tinder i toppen. 6% af danskerne, hvoraf majoriteten er mellem 18-29 år, har swipet potentielle dates på Tinder.

 Hver fjerde er flov over at have fundet kærligheden på nettet

Holdning til onlinedating

Onlinedating er i dag socialt accepteret, og majoriteten af danskere 64% ville heller ikke være flove over at indrømme, at de havde et forhold til en via en datingservice. 23% ville dog være flove, og det er særligt de unge mellem 18-29 år, som synes det er flovt. 36% af de 18-29 årige mod 20% i den øvrige befolkning.

Vores svenske naboer er mere frisindede, når det kommer til onlinedating. Her er det kun 14% af befolkningen, som ville være flove, mens 76% ikke ville være flove over at indrømme det.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Photo by Jack Finnigan on Unsplash
Photo by Jack Finnigan on Unsplash
Download
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Download
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Download
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Download
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Download
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1015 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 14. – 15. marts 2018.
Download

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Bryggervangen 55
2100 København Ø

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum