Danskerne sætter ofte bilen i tomgang – skab ekstra sikkerhed med en forsikringsgodkendt GPS

I 2020 viste en ny undersøgelse, lavet af Kantar Gallup, at hver tredje dansker har prøvet at efterlade bilen i tomgang.

Det kan være bekvemt, når man eksempelvis lige skal ind på tankstationen og betale, hvis man lige skal aflevere noget i en postkasse, eller det er frostgrader, og man gerne vil vende tilbage til en opvarmet bil.

Risikoen ved at efterlade en bil i tomgang er selvfølgelig, at den står klar til tyven. Og i mange tilfælde vil forsikringen heller ikke dække i et sådant tilfælde, da det kan opfattes som uagtsomt. En anden måde at imødekomme dette problem på er ved at investere i en forsikringsgodkendt GPS-tracker til bilen.

Hvordan fungerer en GPS-tracker til bilen?

Typisk vil et GPS-sporingssystem indeholde tre elementer: 1) selve enheden, der fungerer som GPS, og som placeres på bilen, 2) satellitten, der modtager GPS’ens signaler, og 3) den software hvor kommunikationen mellem GPS og satellit kan tilgås på. Det kan være en platform som eksempelvis en mobil, tablet eller hjemmeside, hvor dataen vil fremgå.

Hvorfor er det værd at investere i?

Selvom antallet af biltyverier er faldet over de seneste år – hvert fald når man sammenligner udviklingen fra 2011 til 2014 – bliver der i gennemsnit stadig stjålet 19 biler om dagen. Det er dog ikke alle biltyper, der er lige udsatte. Ejer du en Volkswagen, er du i den mest udsatte gruppe, da de topper listen. Har du en bil, som du er meget øm over for, kan en GPS-tracker altså være en god løsning.

Såfremt uheldet er ude, vil kontrolcentralen modtage en alarm. Det kan ske i tilfælde af, at bilen eksempelvis rykker uden nøgle, eller bilen forlader en bestemt zone. Herefter vil kunden blive kontaktet, så denne kan be- eller afkræfte, at der er tale om en mistænkelig situation. Hvis situationen bekræftes, bliver bilen sporet; lokationen fastlægges; og politiet bliver indblandet og finder bilen.

Gør dig klar til designskolen med et efterskoleophold i Vejle17.6.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Af Mikkel Preisler På vegne af : Efterskolen for Gastronomi, Musik & Design Nu har du muligheden for, at forbedrede dig til mad og designskolen på et efterskoleophold i Vejle. Mange unge drømmer om muligheden for, at komme ind på designskolen enten i København eller Kolding. Det er dog virkelig vanskeligt at blive optaget. Derfor kan du nu forbedre dine chancer med design og mode som linjefag på skolen for i Vejle.

kERP – Lille dansk bogføringsprogram, som tager kampen op med de store6.6.2021 16:56:52 CEST | Blog

Af Mikkel Preisler Bogføring skal være en effektiv, overskuelig og sikker aktivitet i enhver virksomhed uanset størrelse og brancheområde. For mange nyopstartede enkeltmandsvirksomheder bliver bogføringen udført af ejeren selv. Her er der brug for et stærkt program, der er gennemskueligt, og som kan håndtere vækst i virksomheden, og som er intuitivt bygget op. Danmark har fået et nyt bogføringsprogram – kERP – der giver konkurrence til de eksisterende spillere på området. Det er skabt med fokus på dine behov som virksomhedsejer, og det giver dig alle de egenskaber og funktioner, som du kender fra nogle af de største bogføringsprogrammer.