Danskerne sætter ofte bilen i tomgang – skab ekstra sikkerhed med en forsikringsgodkendt GPS

I 2020 viste en ny undersøgelse, lavet af Kantar Gallup, at hver tredje dansker har prøvet at efterlade bilen i tomgang.

Det kan være bekvemt, når man eksempelvis lige skal ind på tankstationen og betale, hvis man lige skal aflevere noget i en postkasse, eller det er frostgrader, og man gerne vil vende tilbage til en opvarmet bil.

Risikoen ved at efterlade en bil i tomgang er selvfølgelig, at den står klar til tyven. Og i mange tilfælde vil forsikringen heller ikke dække i et sådant tilfælde, da det kan opfattes som uagtsomt. En anden måde at imødekomme dette problem på er ved at investere i en forsikringsgodkendt GPS-tracker til bilen.

Hvordan fungerer en GPS-tracker til bilen?

Typisk vil et GPS-sporingssystem indeholde tre elementer: 1) selve enheden, der fungerer som GPS, og som placeres på bilen, 2) satellitten, der modtager GPS’ens signaler, og 3) den software hvor kommunikationen mellem GPS og satellit kan tilgås på. Det kan være en platform som eksempelvis en mobil, tablet eller hjemmeside, hvor dataen vil fremgå.

Hvorfor er det værd at investere i?

Selvom antallet af biltyverier er faldet over de seneste år – hvert fald når man sammenligner udviklingen fra 2011 til 2014 – bliver der i gennemsnit stadig stjålet 19 biler om dagen. Det er dog ikke alle biltyper, der er lige udsatte. Ejer du en Volkswagen, er du i den mest udsatte gruppe, da de topper listen. Har du en bil, som du er meget øm over for, kan en GPS-tracker altså være en god løsning.

Såfremt uheldet er ude, vil kontrolcentralen modtage en alarm. Det kan ske i tilfælde af, at bilen eksempelvis rykker uden nøgle, eller bilen forlader en bestemt zone. Herefter vil kunden blive kontaktet, så denne kan be- eller afkræfte, at der er tale om en mistænkelig situation. Hvis situationen bekræftes, bliver bilen sporet; lokationen fastlægges; og politiet bliver indblandet og finder bilen.

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.