YouGov Denmark

Danskerne er splittede omkring shoppedage

Del
Halvdelen af danskerne benyttede sig af et Black Friday-tilbud i år, men det er bestemt ikke alle, der bryder sig om forbrugsdagen. Det viser en ny YouGov-undersøgelse.

Næsten alle danskere kender til den amerikanske shoppedag, Black Friday (98%), som dog ifølge betalingsselskabet Nets ikke fik lige så mange til at svinge betalingskortet i år. Der blev solgt for 1,94 milliarder kroner på Black Friday. Det er otte procent mindre end sidste år. 

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Halvdelen af danskerne (46%) benyttede sig dog af et Black Friday-tilbud i år, og mange fik måske købt årets første julegaver. Hver fjerde synes i hvert fald, at Black Friday er en god anledning til at købe julegaver. Det er især kvinder (50% mod 42% af mændene), der har benyttet sig af et Black Friday-tilbud og de 18-29 årige (59% mod 35% i alderen 60+).

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Shoppedagen splitter dog danskerne, og næsten halvdelen (44%) bryder sig ikke om, at Black Friday giver anledning til at forbruge mere. Hver fjerde (23%) mener til gengæld, at det er en god måde at spare penge på.

Singles Day er måske på vej til slå igennem i Danmark

YouGov har også undersøgt, hvor mange danskere der kender det kinesisk udsalgsfænomen Singles Days (11/11), som er Kinas modsvar til Black Friday. I modsætning til Black Friday, som varsler begyndelsen på julesalget, handler Single Day om selvforkælelse, men det budskab er ikke nået ud til de danske forbrugere i samme omfang. Hver anden dansker har dog hørt om Singles Day, og 5% har benyttet sig af et Singles Day-tilbud.

En analyse fra Foreningen for Dansk Internethandel viser, at 13 % af de danske netbutikker i år hoppede med på Singles Day, hvilket var en markant stigning i forhold til sidste år, hvor blot 2,9% af netbutikkerne kørte med Singles Day-tilbud. Noget tyder altså på, at Single Day er kommet for at blive, og at kendskabet og interessen vil vokse de kommende år.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen om Single Days er baseret på 1045 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 12. november til 14. november 2018.

Undersøgelsen om Black Friday er baseret på 1018 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 24. november til 26. november 2018. 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Om undersøgelsen
Undersøgelsen om Single Days er baseret på 1045 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 12. november til 14. november 2018.

Undersøgelsen om Black Friday er baseret på 1018 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 24. november til 26. november 2018.
Om undersøgelsen Undersøgelsen om Single Days er baseret på 1045 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 12. november til 14. november 2018. Undersøgelsen om Black Friday er baseret på 1018 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 24. november til 26. november 2018.
Download
Om undersøgelsen
Undersøgelsen om Single Days er baseret på 1045 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 12. november til 14. november 2018.

Undersøgelsen om Black Friday er baseret på 1018 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 24. november til 26. november 2018.
Om undersøgelsen Undersøgelsen om Single Days er baseret på 1045 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 12. november til 14. november 2018. Undersøgelsen om Black Friday er baseret på 1018 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 24. november til 26. november 2018.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye