Danskerne bruger ”coronatilskud” i soveværelset

Som en del af regeringens genopretningspakke for den danske økonomi har op imod 2,2 millioner danskere i starten af oktober fået udbetalt et skattefrit engangstilskud på 1.000 kr.

Formålet med tilskuddet er at stimulere dansk økonomi. Ved at give danskerne flere penge mellem hænderne, er håbet at danskerne tilsvarende bruger flere penge på forbrug. Nye tal fra shoppingportalen Eovendo viser, at danskerne bruger pengene til at forsøde tilværelsen i soveværelset.

Dyner, puder og sexlegetøj hitter hos danskerne

Salget af madrasser, dyner og puder steg således med mere end 25 % i dagene efter udbetalingen i forhold til tilsvarende periode i september. Salget af sexlegetøj mangedobledes og er i oktober på index 300 i forhold til september måned.

Vi har generelt et godt indblik i, hvad danskerne køber online. Fx stiger salget af børnetøj i dagene efter udbetalinger af børnepenge og omkring nytår stiger salget hos webbutikker, der sælger kosttilskud og fitnessudstyr. I denne omgang blev vi en smule overraskede - og taget på sengen, om man vil.” udtaler Martin Østergaard fra Eovendo.

E-handlen trækker stadig

Det er især e-handlen, der har nydt godt af både genopretningspakken og udbetalingen af feriepengene. Tal fra Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) viser, at andelen af forbrugere der handler online, er støt stigende. Flere kunder handler nu oftere online, end de gjorde for blot et år siden.

Det er især inden for kategorierne dagligvarer, personlig pleje samt bolig & have, at danskerne shopper online. E-handlen er dertil blevet mere tilgængelig og hele 38 % af alle køb i august 2020 skete via en smartphone. Det er ny rekord og 8 %-point højere end samme periode i 2019.

Shoppingportalen Eovendo har ikke kun rabatter, udsalg og deals hos Danmarks mest populære webshops. Eovendo giver også cashback. Brugerne shopper som de plejer og får penge direkte ind på deres Eovendo-konto.

Brugerne kan tilgå Eovendo via deres computer, deres mobile enheder og via en særlig app., der kan downloades til brugerens smartphone. Denne giver brugerne en nem og enkel adgang til deres favorit-webshops og gør således kunderejsen kortere og et køb lettere.

Martin Østergaard
martin@eovendo.com

Eovendo er en gratis online shoppingportal, med mere end 400 forskellige webshops, der belønner brugerne med cashback, særtilbud og rabatter.

Håndbyggede racercykler hitter igen hos Ditlev Cykler14.8.2020 06:15:00 CESTPressemeddelelse

De er solgt, før de er færdigsamlet på cykelværkstedet hos Ditlev Cykler, og selvom hver eneste del har været i hænderne på en mekaniker i kælderen, holder de en konkurrencedygtig pris. Sådan lyder det fra cykelhandler Henrik Ditlev, der igen har kastet sig over at håndbygge racercykler i sin butik i Frederiksværk. “Det er ret vildt. For et par måneder siden var det måske en ud af 100 cykler vi solgte, der var håndbygget. Nu er det måske hver tiende,” siger indehaver Henrik Ditlev og den rutinerede cykelmekaniker fortsætter: “Det er sjovt at bygge racercykler op fra bunden, så jeg synes det er en fantastisk udvikling.” Det er corona-epidemien, der indirekte har givet et kæmpe skub til den ædle kunst at samle en racercykel fra bunden. Der er nemlig opstået mangel på fabrikssamlede racercykler i takt med at mange i løbet af nedlukningen af Danmark har fået øjnene op for, at racercykler er god (afstands)-motion i en corona-tid. “Vi kunne hurtigt mærke at salget steg stødt efter alt andet