Danskerne bruger ”coronatilskud” i soveværelset

Som en del af regeringens genopretningspakke for den danske økonomi har op imod 2,2 millioner danskere i starten af oktober fået udbetalt et skattefrit engangstilskud på 1.000 kr.

Formålet med tilskuddet er at stimulere dansk økonomi. Ved at give danskerne flere penge mellem hænderne, er håbet at danskerne tilsvarende bruger flere penge på forbrug. Nye tal fra shoppingportalen Eovendo viser, at danskerne bruger pengene til at forsøde tilværelsen i soveværelset.

Dyner, puder og sexlegetøj hitter hos danskerne

Salget af madrasser, dyner og puder steg således med mere end 25 % i dagene efter udbetalingen i forhold til tilsvarende periode i september. Salget af sexlegetøj mangedobledes og er i oktober på index 300 i forhold til september måned.

Vi har generelt et godt indblik i, hvad danskerne køber online. Fx stiger salget af børnetøj i dagene efter udbetalinger af børnepenge og omkring nytår stiger salget hos webbutikker, der sælger kosttilskud og fitnessudstyr. I denne omgang blev vi en smule overraskede - og taget på sengen, om man vil.” udtaler Martin Østergaard fra Eovendo.

E-handlen trækker stadig

Det er især e-handlen, der har nydt godt af både genopretningspakken og udbetalingen af feriepengene. Tal fra Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) viser, at andelen af forbrugere der handler online, er støt stigende. Flere kunder handler nu oftere online, end de gjorde for blot et år siden.

Det er især inden for kategorierne dagligvarer, personlig pleje samt bolig & have, at danskerne shopper online. E-handlen er dertil blevet mere tilgængelig og hele 38 % af alle køb i august 2020 skete via en smartphone. Det er ny rekord og 8 %-point højere end samme periode i 2019.

Shoppingportalen Eovendo har ikke kun rabatter, udsalg og deals hos Danmarks mest populære webshops. Eovendo giver også cashback. Brugerne shopper som de plejer og får penge direkte ind på deres Eovendo-konto.

Brugerne kan tilgå Eovendo via deres computer, deres mobile enheder og via en særlig app., der kan downloades til brugerens smartphone. Denne giver brugerne en nem og enkel adgang til deres favorit-webshops og gør således kunderejsen kortere og et køb lettere.

Martin Østergaard
martin@eovendo.com

Eovendo er en gratis online shoppingportal, med mere end 400 forskellige webshops, der belønner brugerne med cashback, særtilbud og rabatter.

Det er blevet populært som aldrig før at handle på nettet20.1.2021 10:18:05 CETPressemeddelelse

2020 har været et anderledes år grundet coronakrisen, og det har været helt uundgåeligt ikke at have været påvirket af det, pandemien har medført. Hvad der før blev antaget som en normal hverdag er blevet ændret markant, og vi har som mennesker lært at søge nye veje på flere områder. Et eksempel her kan være, at mennesker grundet coronas påvirkning af samfundet har søgt til mere nethandel.

Inviter håndværkerne indenfor i dit hjem og spar en masse penge i 202120.1.2021 09:50:27 CETPressemeddelelse

Året 2020 har budt på mange restriktioner og nedlukninger af brancher som følge af den verdensomspændende pandemi. Det er dog også de færrest, det kan være gået forbi næsen på, da alles hverdag har været lavet om. Mange arbejdspladser er blevet rykket ind i stuerne og ved køkkenbordene i danskernes egne hjem. Både unge og gamle har gået rundt i det samme hus flere uger i træk. Derved opdager man også nemmere husets reelle funktioner og problematikker. 2020 er såmænd gået hen og blevet et godt år at renovere sit hus i – 2021 bliver dog endnu bedre.