Danskerne bager som aldrig før

Coop lancerer sin egen serie af bageudstyr sammen med Micki Cheng

Coop får nu sin helt egen kvalitetsserie af bagegrej.

Baggrunden er, at danskernes interesse for at bage eget brød og lave egne kager er steget. Tal fra Coop Analyse viser, at salget af sukker i 2020 steg med 20 procent og salget af mel med 24 procent. I 2021 blev der er lagt yderligere fem procent på. Bagedysten, Corona og nu prisstigninger på brød er de vigtigste forklaringer på væksten. Bageartikler som springforme mm. er også vokset ganske betydeligt de sidste 5 år

Serien hedder ”Mickis Bagegrej” og er udviklet i samarbejde med Micki Cheng, kendt fra Den Store Bagedyst, forfatter til flere bøger om brød og kager og ambassadør for Coops store madprogram for børn og unge, Go Cook.

”Vigtigst for mig er, at vi gør lødige kvalitetsprodukter tilgængelig for alle. Jeg er stolt over, at vi kan lægge ud med så mange produkter fra start, og glæder mig til, at vi løbende udvider serien med nye varer,” siger Micki Cheng.

”Mickis Bagegrej” omfatter fra begyndelsen 31produkter som f.eks. springforme, bradepander og piskeris i silikone. I 2023 er foreløbig planlagt 22 nye produkter. Serien omfatter også en række varer med Titanium-belægning med 5 års garanti. ”Mickis Bagegrej” sælges kun i Kvickly og SuperBrugsen.

”Vi vil give kunderne faghandelskvalitet til supermarkedspriser. Det kan lade sig gøre ved, at vi får produceret stor mængde, som sælges som selvbetjening i vores butikker,” siger Indkøber Jesper Andersen, Coop.

Serien er i flot design og udelukkende i sort eller grå. De kan fås i Kvickly og SuperBrugsen fra uge 38. Priserne er fra ca. 49,95 til 99,95

Yderligere information og vareprøver: Indkøber Jesper Andersen, 5159 2875

Vedhæftet foto til fri brug af Micki Cheng med ”Mickis Bagegrej

Coop køber Fakta-ejendomme i Tyskland28.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse