Dansker vinder 17 millioner i Eurojackpot

Fredag aften var der svimlende 570 millioner i puljen, og det var en heldig vinder fra Tyskland, der ramte den magiske talkombination og rendte af sted med den store præmie.

Men heldigvis kan man ikke kun blive millionær af førstepræmiepuljen, og det fandt blandt andet en dansker ud af på den helt gode måde. Andenpræmiepuljen var nemlig oppe på lidt over 86 millioner denne fredag, og hele fem europæere formåede at ramme 5 rigtige tal og et rigtigt stjernetal, hvilket udløste store gevinster. En af dem var en heldig spiller fra Viborg, der havde satset 150kr. på 10 rækker gennem danskespil.dk, og den investering viste sig at blive rigtig fornuftig. Midtjyden kan nemlig nu se frem til at få intet mindre end 17.223.419 skattefri kroner at kalde sig rigtig Eurojackpot-rig.

- Det gode ved Eurojackpot er jo, at de store førstepræmiepuljer også medfører store andepræmiepuljer, som kan gøre mange spillere til vindere, og at en dansker i denne uge har vundet så flot en gevinst er helt fantastisk. Der skal lyde et stort tillykke, siger adm. dir i Danske Lotteri Spil, Pernille Mehl

Eurojackpot har ikke været sparsom i år, når det kommer til danske millionærer, og aftenens vinder blev den ellevte af slagsen. Til sammenligning havde vi kun ni danske millionvindere sidste år, og en sammenlagt gevinst på lidt over 39 millioner kroner. I år er vi næsten oppe på en halv milliard udbetalte danske kroner, da vi med aftenens gevinst rammer lidt over 473.000.000 kr. 2021 har dog for længst allerede slået rekorden for flest millioner udbetalt i Eurojackpot. Rekorden har indtil nu tilhørt 2015, hvor vi udbetalte i alt 371.349.196 skattefri kroner i danske gevinster i det europæiske lotteri.

Danske Spil ønsker den nye vinder et stort tillykke. Vi har endnu ikke haft kontakt med den heldige dansker.

Vindertal:

15, 26, 35, 37, 43