Escalate ApS

Danske virksomheder i knæ

Del

Forbrugere har i højere grad tendens til at gå til tasterne, når de er sure på en virksomhed, end når de er tilfredse. Danske virksomheder oplever i højere grad at blive taget som gidsler på anmeldelsesplatforme og bliver truet med negative anmeldelser. Ny bog skal lære virksomheder, hvordan de håndterer disse situationer og kundeanmeldelser generelt.

Hvis jeg ikke får min vilje, sørger jeg for, at I får 18 negative anmeldelser på Trustpilot”. 

Sådan lød en trussel for nyligt til en af William Ataks kunder. William Atak er aktuel med sin nye bog, Glad kunde, sur kunde, der udkom den 17. juni 2021. Bogen er tænkt som en trin-for-trin guide til danske virksomheder, der ikke ved, hvordan de skal skabe en effektiv tilstedeværelse på anmeldelsesplatforme som for eksempel Trustpilot, Google, Facebook, Tripadvisor, Anmeld Håndværker m.fl.

Virksomheder oplever et øget pres fra deres kunder både via og med anmeldelsesplatforme som afpresningsmiddel. De skal jo nærmest alle være eksperter i krisekommunikation for at kunne håndtere den slags, og det er rigtig svært for dem at manøvrere rundt i, hvad de må og ikke må sige eller gøre”, udtaler William Atak og fortsætter.

Det er en ulige kamp, hvor de negative oplevelser fylder meget mere hos forbrugeren, hvorfor disse oplevelser helt naturligt har tendens til at blive lagt online. Dette skaber dog en mærkbar ubalance, hvorfor ellers sunde og troværdige virksomheder udadtil sender et signal om, at de ikke behandler deres kunder ordentligt”.

Fire ud af 10 kundeanmeldelser er negative

En analyse fra SAFEonNET og YouGov viser, at 96% af danskerne bliver påvirket i deres købsbeslutning af kundeanmeldelser. En anden analyse viser, at fire ud af 10 anmeldelser på Trustpilot er negative. Og dette afspejler på ingen måde virkeligheden ifølge William Atak: 

Selvfølgelig er 40% af de danske forbrugere ikke utilfredse med virksomhederne. Danske virksomheder er i allerhøjeste grad dygtige, sunde og troværdige virksomheder, hvor nogle af og til begår fejl. Blandt dem er der naturligvis et lille antal tvivlsomme virksomheder, som forbrugerne og danske virksomheder i fællesskab kan være enige om, at man skal tage afstand fra”.

I bogen Glad kunde, sur kunde har William Atak fået flere advokater til at bidrage til forståelsen af det juridiske i forhold til kundeanmeldelser, og når disse går over grænsen. Konklusionen er, at det er enormt let for forbrugerne at ødelægge en virksomheds digitale omdømme uden at overtræde loven; selvom anmeldelsen skulle være usand.

Det bekymrer William Atak, der dagligt bliver kontaktet af virksomheder, der er bekymrede for de konsekvenser, anmeldelsesplatformene kan have for dem.

Billeder

Information om Escalate ApS

Escalate ApS
Skudehavnsvej 5
2150 Nordhavn

William Atak er en af landets førende kommunikationseksperter med speciale i håndtering af shitstorms. Til daglig er han adm. direktør i bureauet ATAK Nordic A/S i København, hvor han og et team på 12 specialister hjælper danske og udenlandske virksomheder med bl.a. håndtering af shitstorms, digitalt omdømme og kundeanmeldelser.

Statistik: https://gladkundesurkunde.dk/nyt/  

Pressekontakt: William Atak
Pressebilleder: https://williamatak.dk/om/pressebilleder/

Telefon: 2067 9595

Email: william@atak.dk

Følg pressemeddelelser fra Escalate ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Escalate ApS

Gør dig klar til designskolen med et efterskoleophold i Vejle17.6.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Af Mikkel Preisler På vegne af : Efterskolen for Gastronomi, Musik & Design Nu har du muligheden for, at forbedrede dig til mad og designskolen på et efterskoleophold i Vejle. Mange unge drømmer om muligheden for, at komme ind på designskolen enten i København eller Kolding. Det er dog virkelig vanskeligt at blive optaget. Derfor kan du nu forbedre dine chancer med design og mode som linjefag på skolen for i Vejle.

kERP – Lille dansk bogføringsprogram, som tager kampen op med de store6.6.2021 16:56:52 CEST | Blog

Af Mikkel Preisler Bogføring skal være en effektiv, overskuelig og sikker aktivitet i enhver virksomhed uanset størrelse og brancheområde. For mange nyopstartede enkeltmandsvirksomheder bliver bogføringen udført af ejeren selv. Her er der brug for et stærkt program, der er gennemskueligt, og som kan håndtere vækst i virksomheden, og som er intuitivt bygget op. Danmark har fået et nyt bogføringsprogram – kERP – der giver konkurrence til de eksisterende spillere på området. Det er skabt med fokus på dine behov som virksomhedsejer, og det giver dig alle de egenskaber og funktioner, som du kender fra nogle af de største bogføringsprogrammer.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum