Danske Spirii kåret som bedste greentech startup i Norden

Den danske eMobility-platform Spirii har vundet prisen som bedste greentech startup i Norden – i skarp konkurrence foran 15 andre nordiske virksomheder. Virksomheden går nu videre til den globale konkurrence om den ærefulde titel.

Co-founder og COO i Spirii, Torben Fog, tog imod prisen for bedste greentech startup

Med kun 2,5 år på bagen kan den danske eMobility-platform Spirii kalde sig for Nordens bedste greentech startup. Prisen uddeles af Global Startup Awards, og Spirii går nu videre i konkurrencen om blive verdens bedste grønne iværksættervirksomhed.

“Vi er både meget stolte og beærede over at modtage prisen. Vi er kommet langt, siden vi stiftede Spirii i 2019 med en ambition om at gøre opladning let og tilgængelig for alle elbilister. Vi ser frem til de kommende år, hvor vi fortsat skal skalere forretningen yderligere på det globale marked,” siger adm. direktør i Spirii, Tore Harritshøj.

Greentech-kategorien er sponsoreret af Vækstfonden og involverer opstartsvirksomheder med maksimalt fem år bag sig. Virksomhederne skal levere et grønt aftryk med produkter eller services, der reducerer energiforbrug, opbygger den grønne energisektor og/eller optimerer processer. Juryen udtaler i forbindelse med kåringen af Spirii:

“Spirii er allerede en magtfaktor inden for sin industri. En platform, der genererer værdi til hele EV-sektoren (Electric Vehicle) med brugervenlige services og kontinuerlig udvikling. Virksomheden har en meget stærk ledelse, som sætter en klar retning og leverer på sin målsætning. Det er en attraktiv kombination for enhver investor”.

Prisen blev uddelt den 18. maj ved den nordiske regionsfinale i Reykjavik, Island. Den globale konkurrence afholdes i starten af 2023.

Om Spirii:

Spirii udvikler fremtidens ladeløsninger til elektriske køretøjer. Vi stræber efter at levere innovativ software i høj kvalitet som hjælper virksomheder, kommuner, boligforeninger, flådeejere på tværs af Europa m.fl. at etablere egne ladeløsninger inden for måneder, ikke år. Spirii har hovedkvarter i København og kontor i Spanien, Sverige, Tyskland og Storbritannien.

Om Nordic Startup Awards:

Siden 2012 har Nordic Startup Awards arbejdet for at anerkende og hylde det nordiske iværksættermiljø inden for 10 kategorier. Vinderne dyster med startups fra andre regioner om at blive globale vindere. I 2021 vandt danske Pleo Technologies prisen som årets globale startup.

Pressekontakt:

Karen Marie Jensen, Head of Communications, Spirii.

Email: karenmarie.jensen@spirii.com

Spirii and PowerGo join forces to roll out large European fast-charging network27.2.2022 21:33:08 CET | News

Spirii has teamed up with the charge-point operator PowerGo, to enable a rapid charging network expansion across Europe offering simple, smart charging solutions for all EV-drivers. The investment will accelerate both PowerGo’s and Spirii’s growth and expansion plans, while making charging more accessible and seamless. The large-scale roll out have already been initiated in the Netherlands, Germany, Belgium and Spain.

Spirii and PowerGo join forces to roll out large European fast-charging network2.2.2022 12:31:06 CET | Press release

Spirii vinder Danmarks største offentlige udbud20.10.2021 07:55:00 CEST | Pressemeddelelse

Region Hovedstaden vil opsætte mere end 300 ladestandere på regionens matrikler de næste tre år. Projektet, som er det hidtil største offentlige infrastrukturprojekt, skal sikre nem og smart opladning til regionens medarbejdere, patienter, gæster og puljebiler. Det bliver ladeoperatøren Spirii, der skal stå for installation, drift og betalingsløsning af samtlige ladestandere. De første 100 ladestandere forventes installeret allerede ved udgangen af 2021.

Efter vildt væksteventyr: Spirii vil være ledende på lademarkedet i hele Europa6.5.2021 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter kun seks kvartaler, tager softwareudvikler og ladeoperatør Spirii et kæmpe skridt mod at nå selskabets ambition om at blive den førende udbyder af elbil-opladning i hele Europa. Selskabet har landet tredje investeringsrunde og sikret sig 70 millioner kroner - primært fra kapitalfonden Nordic Alpha Partners. Investeringen sikrer, at selskabet nu kan accelerere ekspansionen – ikke bare i Danmark, men i hele Europa.