Danske Spil: Tre favoritter i spil i dansk Melodi Grand Prix

Onsdag blev de otte sange til Dansk Melodi Grand Prix 2021 offentliggjort, og allerede nu er Danske Spil klar med en vurdering af de otte sanges vinderchancer.

Oddssætter hos Danske Spil, Peter Emmike Rasmussen, har gennem mange år arbejdet med vurdering af sangene til det danske Melodi Grand Prix. Han mener, at det i år er særligt svært at sætte odds på, hvem der har størst chance for at sætte sig på den danske Grand Prix-trone.

- Det er en kompliceret øvelse i år at vurdere vinderchancerne. Det er der flere grunde til. Først og fremmest fordi, der er rigtig mange gode sange i år, men også fordi konkurrencen afgøres på en anden måde end tidligere, siger Peter Emmike Rasmussen.

I modsætning til tidligere år er der i 2021 ingen professionel fagjury, som skal vurdere og give point. Det er alene seernes ansvar.

- På dette stadie kan vi så kun forholde os til sangene. Der er ikke noget sceneshow eller andre elementer, der kan påvirke seerne. Når vi så sidder og skal se på en sangs vinderchancer, kan vi kun gøre det ud fra det sangtekniske, kunstnerens navn og appel til målgruppen. Her har vi så vurderet, at der er et mindre felt, der skiller sig ud, siger Peter Emmike Rasmussen.

Derfor har Danske Spil lige nu Silver Bullet af The Cosmic Twins som meget svag favorit. De ligger således foran Chief 1 og Thomas Buttenschøns Højt over skyerne og Fyr og Flammes Øve os på hinanden.

- Silver Bullit lyder virkelig som en moderne Grand Prix-sang. Det er en af de sange, hvor man helt automatisk bare mærker i kroppen, at der er en Grand Prix-sang, når man hører den. Det tror vi, går lige ind hos det publikum, der sidder og ser med hvert år. Desuden skal disse sange jo gerne sætte sig fast i seernes bevidsthed ved første lyt – det tror jeg, at denne kan, siger den erfarne oddssætter.

- Højt over skyerne har en super god energi. Det er en glad sang, som godt kan appellere til publikum. Øve os på hinanden har et retro udtryk, og den kommer helt sikkert til at bringe noget fest til showet, så det er også en, man husker, når man skal stemme til sidst.  Alle tre er stærke sange med hver deres selvstændige udtryk. De skiller sig positivt ud, siger Peter Emmike.

Danske Spil har lige nu odds 2,25 på Silver Bullet som vinder. Oddsene på Højt over Skyerne og Øve os på hinanden er henholdsvis 3,25 og 4,50.

Dansk Melodi Grand Prix 2021 afholdes den 6. marts.

New mailCopy

Heldig spiller hiver over 2 millioner kroner hjem i Keno19.7.2021 10:11:36 CEST | Pressemeddelelse

Med en indsats på 90 kroner formåede en heldig spiller fra Valby onsdag d. 15 juni at forvandle indsatsen til over lidt to millioner kroner gennem talspilet Keno – 2.2 millioner kroner for at være præcis. Keno er det spil hos Danske Spil med den største millionchance. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man køber fem rækker med ni tal, hvor hver række koster 5 kroner, og hvis én af talrækkerne er blandt de 20 udtrukne vindertal, udløser det en million skattefri kroner. Og der var altså gevinst på to af talrækkerne, og dermed kan den heldige københavner se frem til at få sat over to millioner kroner ind på bankkontoen. Keno er et af de ældste spil hos Danske Spil. Der trækkes nye tal hver dag i, så hvis du føler dig heldig, kan du spille med gennem Lotto appen og på danskespil.dk. Du kan også spille Keno hos en af vores 4400 forhandlere. Danske Spil ønsker den nye millionær stort tillykke!