Dansk Wimbledon-debutant er underdog mod Tjekkiet

Det er ikke kun i Baku, at Danmark og Tjekkiet ramler sammen.

Mens de fleste danske øjne er rettet mod Baku i Aserbadsjan og den kommende EM-kamp mellem Danmark og Tjekkiet, tyvstarter Clara Tauson landskampen.

Det gør hun på tennisbanen ved Wimbledon tirsdag kl. 13, hvor Barbora Krejcíková er modstanderen.

Tjekken vandt tidligere på året French Open og er nummer 17 på verdensranglisten, og så er hun favorit mod den 19-årige danske Wimbledon-debutant.

Clara Tauson giver odds 2,50 på en sejr over Krejcíková i første runde, mens tjekken giver odds 1,50 for en sejr.

-Det svarer til en favoritværdighed på cirka 60-40 i Barbora Krejcíkovás favør, fortæller Peter Emmike Rasmussen, der er oddssætter i Danske Spil.

Skidt lodtrækning
Der er i det hele taget ikke den store tro på, at Danmarks bedste kvindelige tennisspiller kommer langt i sin første Wimbledon-turnering.

-For det første er hun ikke så hjemmevant på græsunderlaget, og for det andet har hun fået en ret svær lodtrækning, siger Peter Emmike Rasmussen.

Hvis Clara Tauson slår Barbora Krejcíková i første runde, venter rutinerede Andrea Petkovic. Derefter venter Kiki Bertens, der er nummer 21 på verdensranglisten, i tredje runde, og i fjerde runde står den topseedede australier, Ashleigh Barty, klar på den anden side af nettet. Vel at mærke hvis de alle tre vinder deres kampe. Og hvis Clara Tauson, der er nummer 93 på verdensranglisten, overrasker og spiller sig videre i verdens mest prestigefyldte tennisturnering.

Danske Spil vurderer inden kampen mod Barbora Krejcíková, at der er cirka 20 procents chance for, at den 19-årige dansker spiller sig frem til tredje runde. Hvis du tror på det og har lyst til at sætte penge på det, så kan du få dine penge 4,20 gange igen, hvis det sker.

Kontakt:
Peter Emmike Rasmussen, Danske Spil, mail: per@danskespil.dk, tlf: 29455176

Heldig spiller hiver over 2 millioner kroner hjem i Keno19.7.2021 10:11:36 CEST | Pressemeddelelse

Med en indsats på 90 kroner formåede en heldig spiller fra Valby onsdag d. 15 juni at forvandle indsatsen til over lidt to millioner kroner gennem talspilet Keno – 2.2 millioner kroner for at være præcis. Keno er det spil hos Danske Spil med den største millionchance. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man køber fem rækker med ni tal, hvor hver række koster 5 kroner, og hvis én af talrækkerne er blandt de 20 udtrukne vindertal, udløser det en million skattefri kroner. Og der var altså gevinst på to af talrækkerne, og dermed kan den heldige københavner se frem til at få sat over to millioner kroner ind på bankkontoen. Keno er et af de ældste spil hos Danske Spil. Der trækkes nye tal hver dag i, så hvis du føler dig heldig, kan du spille med gennem Lotto appen og på danskespil.dk. Du kan også spille Keno hos en af vores 4400 forhandlere. Danske Spil ønsker den nye millionær stort tillykke!