Dansk virksomhed nytænker bekæmpelsen af COVID-19

Vask dine hænder, brug håndsprit, host og nys i dit ærme og husk at holde afstand. COVID-19 har ændret måden, som vi bevæger os rundt i samfundet på og måden, som vi indretter os på i dagligdagen. Afstand, omtanke og personlig hygiejne er nogle af de vigtigste råd i kampen mod Coronavirus.

De gode råd har dog kun en effekt, hvis man husker at følge dem. Efterlevelsen af de nye spilleregler har igennem hele året været et stort tema og de fleste af os har givetvis haft tidspunkter, hvor vi har glemt, at vi skal være mere opmærksomme og agere anderledes. Dette vil SoundEar A/S nu gøre op med, og virksomheden har derfor lanceret en bevægelsessensor, der kan afspille en valgfri lyd, når en person går ind i et rum.

Turbulens som drivkraft

SoundEar A/S er en dansk virksomhed, der siden 1998 har designet brugervenlige og prisbillige støjmålere, der i dag pryder alt lige fra industrivirksomheder til skoler og hospitaler i både Europa og USA.

2020 har dog været et turbulent år for den mindre virksomhed med base i Gilleleje, der har set nedlukninger overalt i verdenen påvirke forretningen. Det vakuum som COVID-19 har skabt, har givet rum til at udvikle nye produkter.

SoundEar Messenger kommer sig reelt af, at vi under den første nedlukning spurgte os selv, hvordan vi kunne bidrage med at gøre vores nærområde en smule tryggere og mere sikkert at færdes i. Vi har før eksperimenteret med at koble bevægelsessensorer på vores støjmålere og med teknologien ved hånden og et skrivebord, der var mindre fyldt end det plejer at være, var det oplagt at bygge Messenger.” udtaler Lars Boldt Rasmussen, direktør hos SoundEar A/S.

Den nye Messenger

Med den nye SoundEar Messenger er det muligt at afspille en besked, en advarsel, et stykke musik m.v. til personer, der går ind i et rum, en butik, et klasseværelse eller en hospitalsstue. Bevægelsessensorerne på Messenger registrerer med det samme personens bevægelser og afspiller den valgte lyd.

Mulighederne med Messenger er uendelige og der er derfor rig mulighed for at bruge Messenger i en pro-aktiv henseende for både virksomheder og institutioner verden over. Lydfilen kan naturligvis løbende ændres, så det passer til formålet og brugen.

SoundEar Messenger koster 1.795 DKK, inkl. moms og kan købes her. Produktblad med de tekniske specifikationer kan hentes på soundear.dk.

For mere info kontakt direktør Lars Boldt Rasmussen
Mail: lars.boldt@soundear.dk

2021 bliver endnu et godt filmår13.1.2021 15:53:59 CETPressemeddelelse

Der er ingen tvivl om, at der er nogle årstal, som huskes tydeligere end andre, når det kommer til filmverdenen. Hvis der er tale om et godt film år, er der også spændende prisuddelinger og gode biografbesøg at nyde. Derfor er det også godt at forberede dig på det kommende års film. Hvad har du at glæde dig til som publikum i 2021? Her er samlet nogle af de film, som du kan forvente at finde på lærredet i biografen eller på fjernsynet derhjemme i det nye år. Der er blandt andet tale om efterfølgere af både ældre film og animationsfilm, en genindspilning af en klassiker og et helt nyt kærlighedsdrama.

2021's boligtrend - Få styr på din indretning5.1.2021 15:21:08 CETPressemeddelelse

Hvis du vil have det bedste nytår, så kan det være nødvendigt at ændre den måde dit hus eller dit værelse er indrettet på. Den måde man indretter sit hus på, kan nemlig have en stor indflydelse på, hvordan man egentlig har det. For at få noget nyt ind i året 2021, kan man få meget glæde af at bringe noget nyt ind i hjemmet. Hvis du kunne tænke dig at vide mere om, hvordan du kan gøre det i dit eget hjem, så kan du læse med her, og få nogle fantastiske ideer til, hvad du kan tilføje.