Dansk startup indtager Finland, Tyskland, Holland og UK på trods af udfordringer

- Vi glæder os til den spændende og lærerige rejse, lyder det fra Simon Nygård CEO og co-founder i Inspo.

Den danske tech-startup, Inspo, har fået så stor en kundebase i Danmark, at virksomheden nu kan udvide til markederne i Finland, Tyskland, UKog Holland– og har lanceret hjemmesider. I disse lande har Inspo domænet Inspos.

- Det er med stor begejstring, at vi nu kan meddele, at vi har lanceret fire nye domæner og hjemmesider til Finland, Tyskland, UK og Holland. Da vi etablerede Inspo for godt og vel fire år siden, har vi hele tiden haft et mål om at rykke Inspo ind i andre lande. Vi glæder os til den spændende og lærerige rejse, som venter os nu, og som vi har set frem til i lang tid efterhånden, siger Simon Nygård, CEO og co-founder i Inspo.

Udvidelsen kommer umiddelbart efter, at Inspo i sidste uge også lancerede et nyt svensk domæne og en svensk hjemmeside. Egentlig havde Inspo udskudt planerne om at indtage Finland, Tyskland, UK og Holland til senere på året, fordi hjemmesiderne ikke var på plads endnu, særligt på grund af problemer i backend-systemerne. Men det har udviklerne løst hurtigere end ventet.

- Mit hold af udviklere kunne ikke rigtig komme videre, men heldigvis har vi et stærkt hold, der er gearet til og kan løse det meste. Det er vi rigtig glade for, siger Hjalte Lund Skaarup, CTO og co- founder i Inspo.

Inspo blev grundlagt i 2018 af Simon Nygård, Thorvald Thorarsen og Hjalte Lund Skaarup, som er partners og driver virksomheden sammen i dag. Mod betaling tilbyder virksomheden hjælpemidler i form af blandt andet rapporter, noter og analyser, som gymnasieleverne kan downloade til inspiration. Inpos indhold består af tidligere elevers opgaver – som har fået høje karakterer – og af egenproduceret indhold af virksomhedens redaktion, som er kandidatstuderende. I Finland, Tyskland, UK samt Holland har gymnasieeleverne i skrivende stund adgang til sammenlagt 18.000 opgaver.

Har du behov for at vide mere? Så kontakt:

Inspo ønsker at, læring i gymnasiet skal være nemmere, sjovere & enklere. Vi ønsker at fjerne frustration ved at lære et nyt stof, samt genskabe glæden ved at lære. Vi gør os umage for at skabe en brugervenlig platform, så det er nemt for dig at finde, hvad du skal bruge, når du er medlem hos inspo. Det er simpelt og intuitivt at navigere rundt, så du lynhurtigt og friktionsfrit finder de hjælpemidler, du mangler lige nu.