Bonzer

Dansk samarbejde gør det nemmere end nogensinde at lave videoer

De danske virksomheder Bonzer og Synthesia har indgået et samarbejde, der gør det let selv for små firmaer at lave videoindhold, som gør Google glad.
Personen i AI-videoen kan enten fylde hele billedet, eller som her et hjørne

De fleste virksomheder ved, at video er et effektivt markedsføringsformat. Blandt andet fordi Googles algoritmer elsker det. Problemet er bare, at videoer kan være både dyre og besværlige at producere. Et nyt samarbejde mellem SEO-bureauet Bonzer og Synthesia skal gøre det nemmere for virksomheder i alle størrelser at komme med på videobølgen.

Synthesia bruger kunstig intelligens til på få minutter at generere videoer om hvilket som helst emne på alverdens sprog. Sammen med Bonzers unikke tilgang til søgemaskineoptimering giver det nye muligheder for små som store virksomheder - muligheder, som tidligere var forbeholdt de største.

“Med Synthesia ombord, styrker vi ikke blot vores produkt, men vi formår også at gøre video til en tilgængelig mulighed for virksomheder, som i lang tid har længes efter at kunne konkurrere med de absolut største. AI er her et spændende format, som både kan bruges godt og skidt. Men ved at have brugerens ønsker i fokus, er der ingen tvivl om, at det kan have en kæmpe effekt i markedsføringsmæssig sammenhæng - og for dem det hele handler om: de mennesker af kød og blod, der laver Google-søgninger,” siger Thomas Bogh, CPO & partner i Bonzer.

CEO & Founder for Synthesia, Victor Riparbelli, supplerer: “Ser man paa de ledende online platforme er der ingen tvivl om at video er fremtidens kommunikationsmiddel. Men det er svært for baade smaa og store virksomheder at skalere deres videoproduktion. Det kraever kameraer, filmstudier og post produktion som er dyrt, komplekst og tager lang tid. Med vores AI-platform kan man genere syntetisk video direkte fra browseren paa blot faa minutter. Vi har allerede set fantastiske resultater i vores arbejde med Bonzer og vi ser frem til at hjælpe endnu flere virksomheder med at implementere en videostrategi.”

Video fylder mere og mere

Video er den måske mest populære indholdstype i moderne tid. Med platforme som TikTok, Snapchat og ja, YouTube (verdens næststørste søgemaskine), er der ingen tvivl om, at brugerne ikke kan få nok video.

I 2022 forventer man, at online video vil fylde 82% af al online trafik. Derudover inkluderer 55% af alle Google resultater video. Så hvis virksomheder vil have sine budskaber ud til potentielle kunder bliver video kun vigtigere og vigtigere.

AI video er ikke det eneste

Bonzer har i forvejen et samarbejde med det Lasso-ejede IC Robotics om forskellige typer af beskrivelser, der er altafgørende for gode Google-placeringer. Beskrivelserne er skrevet af en kunstig intelligens. Det sparer virksomhederne både tid og penge, fordi medarbejderne i stedet kan bruge tiden på andre opgaver.

“Vores samarbejde med Synthesia og IC Robotics løfter indholdsproduktionen på tekst op på et nyt niveau, hvor indhold skabt af mennesker kan bruges der, hvor den menneskelige dimension gør mest gavn. Vi vil ikke gøre folk arbejdsløse, men give dem tid i en travl hverdag til at skabe endnu mere værdi for kunderne. Vi automatiserer, så vores kunder får frigivet tid,” forklarer Thomas Bogh.

Du kan læse meget mere om AI video og SEO her

Personen i AI-videoen kan enten fylde hele billedet, eller som her et hjørne
Her fylder personen hele billedet i AI-videoen

Information om Bonzer