Top 5 sexlegetøj: Dansk sexlegetøjsbutik afslører favoritterne
Den danske sexlegetøjsbutik Peech afslører de fem mest populære stykker sexlegetøj blandt danskere. Top 5-listen viser ikke kun hvilke produkter der hitter, men peger også på en voksende bevidsthed om orgasmekløften.

En ny opgørelse fra Peech, der er baseret på egne salgstal, viser nye spændende tendenser, når der kommer til, hvilken type sexlegetøj som hitter hos danskerne.
De fem mest solgte produkter er:
-
Clamy | Klitorisvibrator
-
Bullie | Bulletvibrator
-
Pawny | Vibrator
-
Plum | Sanselegetøj
-
Trainy | Buttplug
Listen afslører Clamy – en diskret klitoris-vibrator – som det mest populære stykke sexlegetøj med længder. Ifølge Clara Filippa D. Andersen, medstifter og adm. direktør i Peech, skal den store popularitet ses som et udtryk for en stigende opmærksomhed på orgasmekløften – altså hvordan flere cismænd får orgasmer end ciskvinder i heteroseksuelle forhold.
- Når vi kan se, at Clamy er det bedst sælgende sexlegetøj, tror jeg helt klart, at det kan linkes til et opgør mod orgasmekløften. Personer med vulva vil også gerne have orgasmer, og selvom det både kan fikses med en tunge, finger eller andet, så er sexlegetøjet et godt redskab til at tale ud fra, siger hun.
Netop kommunikationen er utrolig vigtig, når man skal omlægge sine seksuelle vaner. Og her kan sexlegetøj som Clamy være med til at gøre den kommunikation nemmere.
- “Kan du lige rykke den lidt til højre” virker ikke lige så konfronterende, når man taler om en fin vibrator, som det måske kan gøre, når der er tale om sin partners fingre. Sexlegetøj kan på den måde give mulighed for at opdage, hvad der faktisk føles dejligt og være et redskab til både at lære sin egen krop at kende, men også sin partners, forklarer Clara Filippa D. Andersen.
Diskret og stilfuldt sexlegetøj bryder med stigma og fordomme
Undersøgelsen indikerer også en spændende tendens omkring æstetik og design, der viser, at de mest populære produkter er moderne og stilfulde i udtrykket, hvilket bryder med de klassiske fordomme om designet på sexlegetøj.
- Det spændende ved disse tal er, at de mest populære produkter er mindre vibratorer og produkter med en æstetik, der ikke nødvendigvis ligner de fordomme, man har om sexlegetøj. De er designet til at være diskrete og kan nemt blende ind i ens indretning, uanset om de ligger i natbordsskuffen, står på boghylden eller er placeret på badeværelset, udtaler Clara Filippa D. Andersen.
Denne udvikling afspejler ifølge Clara Filippa D. Andersen en bredere kulturel ændring mod en mere åben og afslappet holdning til seksuel sundhed og nydelse.
- Jeg har en tro på, at når sexlegetøj nærmest bliver skulpturelt, er det med til at normalisere det, fordi der ikke er samme behov for at gemme det væk, siger hun.
Kontakter
Clara Filippa D. AndersenMedstifter og adm. direktørPeech
Tlf:29476961Om Peech
Peech er en webshop, der sælger sexlegetøj under mantraet "lidt men godt". Gennem et kurateret kvalitetsudvalg formidler vi de produkter, vi mener er af høj nok kvalitet. Vi håber på sammen at kunne påvirke branchen til at tage personlig velvære og selvkærlighed mere seriøst, både for vores egen og samfundets skyld. Vi vil gerne være med til at nuancere opfattelsen og det eksisterende billede af sexlegetøj ved at stille spørgsmål som: hvem sexlegetøj er til, hvordan en vibrator kan bruges, og hvorvidt det er nødvendigt at kønsopdele produkter. Hos os skal det ikke være pinligt eller tabubelagt at købe eller læse om sexlegetøj. Peech er netop til for, at du sikkert og trygt kan udforske din seksualitet og nysgerrigt blive klogere på den og dig
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Hver anden dansker bruger nu AI: Teknologien er blevet hvermandseje på rekordtid16.12.2025 09:31:08 CET | Pressemeddelelse
Danskerne har taget AI til sig i rekordfart. Nye tal viser, at næsten halvdelen af den danske befolkning nu bruger kunstig intelligens. Det er en udvikling, der matcher en eksplosiv vækst i resten af Norden, viser en ny kortlægning fra Bonzer. Det er især i privatlivet, at danskerne har inviteret de nye værktøjer indenfor, når der søges efter information og købsmuligheder.
Store geografiske forskelle på 5G-dækning: Her er hastigheden bedst9.12.2025 06:55:00 CET | Pressemeddelelse
Der er store forskelle på, hvor god dækning 5G-internettet har på tværs af landet. Hvor nogle kommuner har en dækning på +700 Mbit/s, må andre nøjes med det halve.
Udfasning af oliefyr: Her halter kommunerne efter8.12.2025 07:05:00 CET | Pressemeddelelse
Regeringen har som politisk målsætning, at oliefyr skal udfases som varmekilde i 2030. Nogle kommuner er allerede tæt på mål, mens andre har lang vej endnu. Se hvor langt kommunerne er nået med udfasningen her.
Bonzer og Software-plattformen Kime.ai inngår strategisk partnerskap om AI-synlighet25.11.2025 13:12:32 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025:Med over halvparten av forbrukernes research flyttet til AI-tjenester, risikerer bedrifter å bli usynlige hvis de kun fokuserer på klassisk Google-søk. For å imøtekomme denne markedsendringen har Bonzer, et av Nordens ledende SEO-byråer, inngått et tett strategisk partnerskap med det danske programvareselskapet Kime.ai. Partnerskapet skal ruste nordiske bedrifter til å gjenvinne kontrollen i det nye digitale landskapet. Her leverer Kime.ais spesialiserte SaaS-plattform den kritiske datainfrastrukturen som gjør det mulig å analysere og optimalisere synlighet på tvers av tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbeidet forener to selvstendige spisskompetansene: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ais markedsledende teknologi. Programvaren som avdekker LLM-enes "black box" Mens tradisjonelle søkemotorer i tiår har vært transparente rundt bakenforliggende data, har fremveksten av LLM-er (Large Language Models) skapt et "black box"-scenario fo
Bonzer og software-platformen Kime.ai indgår strategisk partnerskab om AI-synlighed24.11.2025 12:01:49 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025: Med over halvdelen af forbrugeres research flyttet til AI-tjenester, risikerer virksomheder at blive usynlige, hvis de kun fokuserer på klassisk Google-search. For at imødekomme denne markedsændring har Bonzer, et af Nordens førende SEO-bureauer, indgået et tæt strategisk partnerskab med den danske softwarevirksomhed Kime.ai. Partnerskabet skal ruste nordiske virksomheder til at genvinde kontrollen i det nye digitale landskab. Her leverer Kime.ai’s specialiserede SaaS-platform den kritiske data-infrastruktur, der gør det muligt at analysere og optimere synlighed på tværs af tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbejdet forener to selvstændige spidskompetencer: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ai’s markedsledende teknologi. Softwaren der afdækker LLM’ernes “black box” Mens traditionelle søgemaskiner i årtier har været transparente omkring bagvedliggende data, har fremkomsten af LLM’er (Large Language Models) skabt et "black box"-sce
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum