Dansk Pelsdyravlerforening indgår samarbejde med Topdanmark

Et nyt samarbejde mellem Dansk Pelsdyravlerforening og Topdanmark skaber både muligheder, fordele for avlerne og stor glæde hos begge parter.
Her uddeler Hella Harboe partnerchef i Topdanmark en årlig pris i samarbejde med Dansk Pelsdyravlerforening ved Kopenhagen Furs skindudstilling 2019. Foto: Topdanmark

I foråret 2019 indgik Topdanmark og Dansk Pelsdyravlerforening en aftale, som skal styrke samarbejdet mellem pelsdyravlere, foreningen og forsikringsselskabet.

”Vi har mange års erfaring med forsikring til pelsdyravlere. Med det nye samarbejde håber vi at komme endnu tættere på avlerne og udvikle samt forbedre vores forsikringer yderligere. Blandt andet vil vi deltage ved diverse arrangementer, uddele en årlig pris og kigge på nye produkter og services til avlerne,” siger Preben Rasmussen landbrugschef hos Topdanmark.

Samarbejdet vil indebære en række fremtidige fordele for foreningens medlemmer. Topdanmark har allerede en samlet dækning målrettet pelsdyravlere, som endnu flere nu kan få glæde af.

For eksisterende kunder

Er man allerede kunde i Topdanmark og ønsker de nye fordele, skal man kontakte sin assurandør, som herefter vil lave en ny police – vilkår vil ikke ændre sig, og man vil derfor ikke modtage nye af disse.

Lars Eilertsen, bestyrelsesmedlem i Dansk Pelsdyravlerforening, glæder sig over, at foreningen nu kan tilbyde pelserhvervet et moderniseret forsikringsprodukt, som er målrettet dem.

”Vi er glade for, at vores medlemmer nu kan drage nytte af dette samarbejde,” siger han.

Preben Rasmussen er enig.

”Vores aftale med Dansk Pelsdyrforening passer godt ind i vores løfte om, at vi passer på det, der betyder mest. Med dette samarbejde kommer vi tættere på foreningens medlemmer og ser frem til at indfri vores løftet.”

Faktaboks

Fordele og forbedringer af dækninger:

• Nyværdi på alle bygninger og dyr samt alt løsøre til bedriften
  • Udvidet transportdækning
  • Overskudsdeling, som du får glæde af, de år der er overskud
  • Ubegrænset driftstabsperiode
  • Fast tilknyttet assurandør

Topdanmark får godkendt køb af Dansk Sundhedssikring27.10.2023 09:25:17 CEST | Pressemeddelelse

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har uden betingelser godkendt Topdanmarks køb af Oona Health A/S med datterselskaber, inklusive Dansk Sundhedssikring der er det største og mest kendte selskab. Dermed er den sidste af tre myndighedsgodkendelser på plads, og Topdanmark forventer, at handlen bliver endeligt gennemført den 1. december 2023. ”Vi er nu klar til at gennemføre købet og indfri ambitionen om at skabe en markedsledende position inden for sundhedsløsninger til danskere og danske virksomheder. Det er en position, der flugter med Topdanmarks strategi om at være et fokuseret skadesforsikringsselskab, der skaber lønsom vækst i kerneforretningen,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark. Som en naturlig konsekvens af ejerskabet vil Topdanmarks regnskaber fremover omfatte selskabernes samlede finansielle resultater. Forventningerne til præmievæksten i Topdanmark-koncernen for 2023 opjusteres derfor til over 2,5 procent i forlængelse af købet af Oona Health A/S, og Topdanmarks