Dansk Metal

Dansk Metal klar til større ansvar for ledige medlemmer

Dansk Metals A-kasse er udvalgt til A-kasseforsøget, og er klar til det større ansvar for ledige medlemmer.
Torben Poulsen, hovedkasser i Dansk Metal

I dag har aftalepartierne offentliggjort, hvilke a-kasser der er med i det såkaldte A-kasseforsøg. Dansk Metal er blandt de udvalgte:

Vi er meget tilfredse med, at forligskredsen har udvalgt vores a-kasse. Det er en opgave vi i årevis har arbejdet hårdt for at kunne påtage os, og det giver bare rigtig god mening for alle parter”, siger Torben Poulsen, hovedkasser i Dansk Metal.

Med aftalen om en forenklet beskæftigelsesindsats er det besluttet, at udvalgte a-kasser i en 4-årig periode får ansvaret for kontaktforløbet for opsagte medlemmer i opsigelsesperioden og ledige medlemmer i de første 3 måneder af ledighedsforløbet.

Det ligger i vores DNA at hjælpe medlemmer hurtigst muligt i job. Det er derfor vi allerede i dag har over 1.000 jobformidlinger årligt for opsagte, beskæftigede og ledige medlemmer,” fortæller Torben Poulsen.

Med forsøget bliver kontakten med de ledige langt mere meningsfuld og behovsstyret. De ledige vil ikke opleve at skulle fortælle og høre de samme ting flere gange. Samtidig vil de faglige a-kassers særlige ekspertise om brancher, virksomheder og jobåbninger sikre, at flere medlemmer hjælpes hurtigt i job. Er der behov for tidlig omskoling eller aktivering, så sættes det hurtigt i gang sammen med jobcentret.

Vi kan ikke vente med at komme i gang. Det bedste vi i Dansk Metal ved, er når vi hjælper medlemmerne i job – og det er vi sikker på vi i høj grad kommer til med a-kasseforsøget,” slutter Torben Poulsen, hovedkasser i Dansk Metal.

Torben Poulsen, hovedkasser i Dansk Metal

Information om Dansk Metal

Dansk Metal
Molestien 7
2450 København SV

33 63 20 00https://www.danskmetal.dk/

Dansk Metal er en fagforening for ca. 108.000 lønmodtagere, der arbejder med it, teknik og mekanik.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Metal

Flere pressemeddelelser fra Dansk Metal