Dansk iværksættervirksomhed har taget ridesportsverden med storm

Men hvem står bag de innovative ridebukser, der har taget ridesportsverden med storm?
Founder Lars Kejser (48) og designer Mette Ringkjøbing (45), som privat er et par, har altid haft en stor passion for heste, særligt sidstnævnte som har redet siden hun var blot 6 år. Det blev dog sat på pause efter en rygskade i 2010. Det er selvsamme rygskade, der er inspirationen bag deres innovative ridebukser med indbygget lændestøtte.
Efter rygskaden blev det en kamp om at komme op og ride igen grundet daglige smerter.
“Det var svært at finde noget, der kunne sidde ordentligt fast, når man red, uden at det gled rundt. Derved kom ideen med at bygge [lændestøtte] ind i bukserne”, fortæller designer Mette Ringkjøbing.
Det er på baggrund af denne idé om ridebukser med lændestøtte, der ledte til oprettelsen af iværksættervirksomheden Cavaleros i sommeren 2017.
Navnet Cavaleros stammer helt tilbage fra Shakespeares tid og betyder ‘Noble Riddere’ eller ”den der rider” på portugisisk. Derudover har navnet også en mere nærliggende forbindelse, da det også er et gammelt familienavn på Mettes side.
Der gik ikke længe fra Cavaleros først havde slået dørene op, før de havde gjort indtryk indenfor ridesportsverden - og ikke kun herhjemme i Danmark, men også i Storbritannien. I dag bliver deres innovative ridebukser blandt andet brugt af den britiske dressurrytter og OL-guldmedaljevinder Carl Hester.
Innovativt design og funktionalitet
Deres innovative ridebukser fungerer ved, at de giver støtte i den nederste del af lænden, som er det område, der er mest udsat ved hårdt arbejde og typisk der, hvor de fleste har ondt. Ved at støtte området korrekt ud fra et fysiologisk perspektiv opnår rytteren en stor effekt af støtte.
Men rejsen mod de innovative ridebukser har ikke været uden bump på vejen. Lars Kejser og Mette Ringkjøbing har måttet igennem et hav af prøver, tests og producenter for at finde frem til et endeligt produkt, som de kunne stå inde for.
Hos Cavaleros bliver der sat et komprisløst fokus på kvalitet og komfort. Alle produkter gennemgår en høj og længerevarende kvalitetstest og skal kunne hjælpe både rytteren eller hesten på en ny måde. Det kan tage op til flere år at udvikle et produkt, der ifølge Lars Kejser og Mette Ringkjøbing er gode nok til at komme på markedet.
“Vi havde eksempelvis en ny jakke, som vi havde testet i 2 år. Alt så godt ud, men da jakken kom i brug, begyndte inderforet at komme ud gennem ydreforet”, fortæller founder Lars Kejser.
Det havde vist sig, at der var blevet lavet en fejl hos producenten. Hertil stod Cavaleros tilbage med en stor sending af jakker, som ikke levede op til forventning. Men fremfor at lade sig slå ud af dette valgte Lars Kejser og Mette Ringkjøbingat være helt transparente omkring oplevelsen og forsøge at vende episoden til noget positivt.
“Vi gik på de sociale medier og spurgte vores kunder, hvad de helst ville”, fortæller founder Lars Kejser, “50% ville købe jakken billigere, og 50% ville have, at vi donerede dem til et godt formål. Så vi gjorde begge dele”.
Cavaleros besluttede at sælge denne produktion af jakker til under kostpris, og donerede 49 kr. pr. solgte jakke af de første 14 dages salg til foreningen Nyt Hesteliv. Det ledte til, at Cavaleros kunne sponsorere en hest i et år hos Nyt Hesteliv på vegne af deres kunder. Men de stoppede ikke her.
De har også rakt ud til alle deres kunder og fortalt, at så snart den nye produktion af forbedrede jakker er klar, så tilsender de kvit og frit en ny til alle dem, der har købt en jakke fra den gamle sending - uanset om den gamle jakke fejler noget eller ej.
Kunderne i fokus
Hos Cavaleros bliver kundernes mening nemlig vægtet højt. “Vi har mange af vores kunder med i vores overvejelser, når vi skaber produkter. Det kommer typisk gennem direkte kontakt til kunden. Folk er glade for at blive hørt, og vi lytter gerne”, fortæller Mette Ringkjøbing.
For Cavaleros er det vigtigt at lave rideudstyr og -tøj, som omfavner alle kropstyper og passer til alle, hvad enten man rider på eliteniveau eller på hobbyplan.
Reaktionerne og tilbagemeldingerne fra kunderne har også været særdeles positive. ”De elsker vores ridebukser, og vores kunder føler nærmest, at de bliver afhængige af at have dem på. Vi får de tilkendegivelser hver dag på sociale medier, hos vores forhandlere og ikke mindst på de utallige messer, vi har været på de sidste 5 år”, fortæller founder Lars Kejser, “Det er helt vildt med den respons, vi får fra vores kunder, og det er vi dybt taknemmelige og ydmyge overfor”.
Denne positive respons fra kunder afspejles blandt andet i Cavaleros’ 4.8 rating på Trustpilot.
Fremtiden for Cavaleros
Hos Cavaleros er der konstant nye ideer oppe at vende, ligesom der bliver arbejdet på, hvordan deres eksisterende sortiment kan forbedres. “Hvis vi kan gøre det bedre, så gør vi det også”, fortæller Mette Ringkjøbing.
Nøgleord
Kontakter
CavalerosCavaleros
Tlf:+45 6073 7722customercare@cavaleros.dkcavaleros.dkBilleder
Links
Information om Bonzer
Om Cavaleros
Cavaleros er en dansk iværksættervirksomhed fra 2017. Virksomheden er stiftet af Lars Kejser, som driver virksomheden sammen med designer Mette Ringkjøbing.
De forhandler udstyr og tøj til ridning og er særligt kendte for deres ergonomiske ridebukser og support-tights med lændestøtte. Cavaleros har 16 forhandlere i Danmark og forhandler også i udlandet - blandt andet i Storbritannien, Norge og Tyrkiet.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Store geografiske forskelle på 5G-dækning: Her er hastigheden bedst9.12.2025 06:55:00 CET | Pressemeddelelse
Der er store forskelle på, hvor god dækning 5G-internettet har på tværs af landet. Hvor nogle kommuner har en dækning på +700 Mbit/s, må andre nøjes med det halve.
Udfasning af oliefyr: Her halter kommunerne efter8.12.2025 07:05:00 CET | Pressemeddelelse
Regeringen har som politisk målsætning, at oliefyr skal udfases som varmekilde i 2030. Nogle kommuner er allerede tæt på mål, mens andre har lang vej endnu. Se hvor langt kommunerne er nået med udfasningen her.
Bonzer og Software-plattformen Kime.ai inngår strategisk partnerskap om AI-synlighet25.11.2025 13:12:32 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025:Med over halvparten av forbrukernes research flyttet til AI-tjenester, risikerer bedrifter å bli usynlige hvis de kun fokuserer på klassisk Google-søk. For å imøtekomme denne markedsendringen har Bonzer, et av Nordens ledende SEO-byråer, inngått et tett strategisk partnerskap med det danske programvareselskapet Kime.ai. Partnerskapet skal ruste nordiske bedrifter til å gjenvinne kontrollen i det nye digitale landskapet. Her leverer Kime.ais spesialiserte SaaS-plattform den kritiske datainfrastrukturen som gjør det mulig å analysere og optimalisere synlighet på tvers av tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbeidet forener to selvstendige spisskompetansene: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ais markedsledende teknologi. Programvaren som avdekker LLM-enes "black box" Mens tradisjonelle søkemotorer i tiår har vært transparente rundt bakenforliggende data, har fremveksten av LLM-er (Large Language Models) skapt et "black box"-scenario fo
Bonzer og software-platformen Kime.ai indgår strategisk partnerskab om AI-synlighed24.11.2025 12:01:49 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025: Med over halvdelen af forbrugeres research flyttet til AI-tjenester, risikerer virksomheder at blive usynlige, hvis de kun fokuserer på klassisk Google-search. For at imødekomme denne markedsændring har Bonzer, et af Nordens førende SEO-bureauer, indgået et tæt strategisk partnerskab med den danske softwarevirksomhed Kime.ai. Partnerskabet skal ruste nordiske virksomheder til at genvinde kontrollen i det nye digitale landskab. Her leverer Kime.ai’s specialiserede SaaS-platform den kritiske data-infrastruktur, der gør det muligt at analysere og optimere synlighed på tværs af tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbejdet forener to selvstændige spidskompetencer: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ai’s markedsledende teknologi. Softwaren der afdækker LLM’ernes “black box” Mens traditionelle søgemaskiner i årtier har været transparente omkring bagvedliggende data, har fremkomsten af LLM’er (Large Language Models) skabt et "black box"-sce
Hver 10. dansker viser tegn på ensomhed – værst for unge kvinder og arbejdsløse3.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning viser, at omtrent hver tiende dansker kæmper med ensomhed. Særligt unge kvinder og personer uden for arbejdsmarkedet er hårdt ramt – og ensomheden topper i de største byer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
