Dansk Industri får ny cheføkonom

Allan Sørensen, som hidtil har været chefanalytiker og aktiv talsperson i Dansk Industri (DI), bliver i dag udnævnt til cheføkonom. Allan skal således i endnu højere grad være med til at tegne DI’s syn på udviklingen i dansk og international økonomi.

- Allan Sørensen har en stærk faglig profil og er en dygtig kommunikator. Allan har gennem mange år spillet en helt central rolle i udviklingen og formidlingen af DI’s økonomisk politiske profil. I sin nye rolle som cheføkonom vil han fortsætte dette arbejde og vil samtidig i endnu højere grad være DI’s ansigt udadtil på det økonomiske område, siger direktør Kent Damsgaard, DI.

Allans fokus har indtil nu været overvejende på international økonomi, men som cheføkonom vil han i større grad også blive DI’s ekspert og talsperson på national økonomi.

- Økonomien har stor indflydelse på danske virksomheder – og virksomhederne spiller en helt afgørende rolle for vores lands økonomi. Danmark står over for usikre tider, og jeg glæder mig til i rollen som DI’s cheføkonom at tage yderligere del i den økonomiske debat, siger cheføkonom Allan Sørensen, DI.

Morten Granzau, som hidtil har været cheføkonom i DI, er udnævnt til underdirektør, hvor han er chef for DI’s afdeling for økonomisk politik og analyse.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Jonas Forup Stubkjær på jofs@di.dk eller tlf. 2830 1544.