Dansk Folkepartis folketingsgruppe

Dansk Folkeparti får nye byråds- og regionsrådsmedlemmer

Fire byråds- og regionspolitikere med en fortid i Nye Borgerlige har meldt sig ind i Dansk Folkeparti. Tre af dem bliver kandidater for Dansk Folkeparti til Europa-Parlamentsvalget i 2024

Fra dagens pressemøde hos Dansk Folkeparti i Ejstrupholm: Jens Kannegaard Lundager, byrådsmedlem i Norddjurs, Inger-Marie Tryde, regionsrådsmedlem i Region Midtjylland, Morten Messerschmidt, formand for Dansk Folkeparti, Henrik Thinggaard, byrådsmedlem i Struer, og Rune Bønnelykke, byrådsmedlem i Vejle.

Dansk Folkeparti får flere byråds- og regionsrådsmedlemmer. På et pressemøde i partiets hovedkontor i Ejstrupholm kunne partiformand Morten Messerschmidt fredag byde velkommen til to nye folkevalgte, der begge kommer fra Nye Borgerlige. Det drejer sig om Inger-Marie Tryde, der er regionsrådsmedlem i Region Midtjylland, og Jens Kannegaard Lundager, der er byrådsmedlem i Norddjurs Kommune.

Tidligere på året skiftede Rune Bønnelykke, byrådsmedlem i Vejle, og Henrik Thinggaard, byrådsmedlem i Struer, også til Dansk Folkeparti. Begge var med på dagens pressemøde, for Morten Messerschmidt kunne på pressemødet også fortælle, at Rune Bønnelykke, Henrik Thinggaard og Inger-Marie Tryde alle har valgt at stille sig til rådighed som kandidater for Dansk Folkeparti til Europa-Parlamentsvalget i 2024.

"Alle fire er dygtige, dedikerede politikere, som passer godt ind i Dansk Folkeparti, og jeg glæder mig over, at de nu er med på holdet. Alle, der har Danmark i hjertet og som arbejder for det samme som os, er velkomne i Dansk Folkeparti, så det her er en glædens dag," sagde Morten Messerschmidt på pressemødet.

Jens Kannegaard Lundager har tidligere været medlem af Dansk Folkeparti, men forlod partiet, fordi han ikke var enig i den politiske linje under den daværende DF-formand Kristian Thulesen Dahl. Han meldte sig tidligere på året ud af Nye Borgerlige.

”Jeg kan se mig i det politiske projekt, som Morten Messerschmidt har præsenteret som formand. Jeg glæder mig over, at Dansk Folkeparti nu har markeret klart, at det er et borgerligt parti,” siger Jens Kannegaard Lundager, der sidder i Økonomi-, Arbejdsmarkeds-, Børne- og Ungdoms- samt Voksen- og Plejeudvalget i Norddjurs Kommune, hvor han også er medlem af handicaprådet.

"Mit fokus er de ældre, de handicappede og børnene. Jeg arbejder politisk for alle dem, der ikke kan selv," siger Jens Kannegaard Lundager.

For Inger-Marie Tryde er det ikke mindst Dansk Folkepartis EU-politik, der får hende til at melde sig ind under DFs faner og tilbyde sig som EU-kandidat.

”Modstanden mod EU er min altoverskyggende mærkesag,” siger Inger-Marie Tryde, der tidligere har været aktiv i Junibevægelsen.

Inger-Marie Tryde er også særdeles engageret i regionsrådsarbejdet, hvor hun har et godt samarbejde med Dansk Folkepartis medlem i Region Midtjylland, Lone Langballe. Her kæmper hun blandt andet ihærdigt for patienternes rettigheder.

”Jeg står på borgernes og patienternes side,” siger DFs nye regionsrådsmedlem.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Folkepartis folketingsgruppe

Flere pressemeddelelser fra Dansk Folkepartis folketingsgruppe