Dansk fodbold står sammen i kampen mod kræft med unik Knæk Cancer-fodboldtrøje fra hummel
Hver dag dør 22 danske mænd af kræft. Det svarer til to fodboldhold - og dermed en aflyst fodboldkamp hver eneste dag!
Det er dystre tal, og derfor har hummel taget initiativ til at støtte kampen mod kræft via Knæk Cancer 2019 sammen med Kræftens Bekæmpelse og TV 2. Her samler hummel sine otte største danske fodboldsponsorater i et unikt og hidtil uset kampagne-samarbejde på tværs af klubfarver til fordel for et større formål.
hummel har udviklet en særlig Knæk Cancer-fodboldtrøje, som hver af hummels store danske fodboldsponsorater vil bære i én kamp. Dermed vil AaB, AC Horsens, AGF, Brøndby IF, OB, Sønderjyske og Vejle Boldklub bære en trøje med det samme sorte design, hvor det kun er klubbernes logoer og diskrete antydninger af de respektive klubfarver, der adskiller de syv forskellige spillesæt. På alle trøjer er hummels normale logo erstattet af den kendte Knæk Cancer-blomst, der symboliserer den gode sag.
Også hummels sponsorat med Dansk Boldspil-Union bliver en del af kampagnen, da det danske herrelandshold i kampen mod Luxembourg den 15. oktober ligeledes vil spille i en specialdesignet rød Knæk Cancer-trøje. Samler man de syv sorte klub-trøjer med den røde DBU-trøje dannes en hummel-udgave af Knæk Cancer-blomsten.
De otte forskellige udgaver af Knæk Cancer-fodboldtrøjen bliver sat til salg i et begrænset antal, og for hvert solgt eksemplar doneres 150 kroner ubeskåret til Knæk Cancer.
Udover det almindelige salg bliver alle de såkaldt ’Match Worn’-trøjer også sat til salg. Det betyder, at de trøjer, som spillerne på de syv klubhold samt Herrelandsholdet har haft på i kamp, bliver bortauktioneret via Odendo.dk fra mandag den 21/10 kl. 10.00. Her går hele det indkomne beløb til Knæk Cancer.
Samarbejde på tværs af klubfarver – for en større sag
”Vi er rigtig stolte af, at hummel – med støtte fra alle klubberne samt DBU – har haft lyst til at bidrage til Knæk Cancer 2019. Det er imponerende, at så mange kan samles om samme sag, og jeg bliver imponeret og glad, når jeg kaster et blik ned over listen af parter, der er involveret i dette samarbejde. Fodbold kan noget helt særligt, når det handler om at samle og engagere folk, så vi glæder os meget til at følge hummels kampagne frem mod showet den 26. oktober. Det bliver sjovt at se de særlige Knæk Cancer-fodboldtrøjer på fodboldstadions over hele landet. Og vi håber selvfølgelig, at Danmarks fodboldfans vil støtte op om hummels initiativ,” siger administrerende direktør i Kræftens Bekæmpelse, Jesper Fisker.
hummels administrerende direktør, Allan Vad Nielsen, supplerer:
”Hver tredje dansker får kræft, og alt for mange danskere dør af sygdommen hver eneste dag. I gennemsnit dør 22 danske mænd – svarende til to fodboldhold - om dagen af kræft, og erfaringerne fra Kræftens Bekæmpelse viser, at især mænd er for dårlige til at tage til lægen i tide. Igennem vores fodboldsponsorater har vi mulighed for at komme i kontakt med en stor del af de danske mænd, og derfor ligger vores nye samarbejde med Knæk Cancer lige til højrebenet.”
”Jeg er glad for, at det er gået op i en højere enhed, og at vi har formået at samle så mange af vores sponsorater om en fælles sag. Når man tænker på, at de hver eneste dag kæmper mod hinanden i tabellen, så har det været rørende at opleve klubbernes samarbejdsvillighed på den her kampagne. Herfra skal lyde en stor tak til alle involverede klubber samt DBU, og vi glæder os til sammen med alle involverede at få samlet et så stort beløb ind som muligt til Knæk Cancer.”
Kampagnen kulminerer lørdag den 26. oktober, hvor det store Knæk Cancer-show løber af stablen direkte på TV 2. Her vil den samlede donation blive afsløret.
Salget af Knæk Cancer-fodboldtrøjerne begynder lørdag den 5. oktober kl. 16.00 – samtidig med at trøjen for første gang kan ses i kamp, når AaB løber på banen i Hobro. Her vil alle udgaver af klubtrøjerne kunne købes online på BOOZT.com, ligesom også Herrelandsholdets Knæk Cancer-trøje eksklusivt kan købes via BOOZT.com. Alle trøjer har en vejledende udsalgspris på 399 kroner.
Hver af de syv klubber kommer ligeledes til at sælge sin udgave af Knæk Cancer-fodboldtrøjen i et begrænset antal via klubbernes fysiske fanshops eller retailpartnere fra lørdag den 5. oktober. Læs mere om salget af netop din klubs Knæk Cancer-fodboldtrøje via klubbens hjemmeside.
De specialdesignede Knæk Cancer-fodboldtrøjer vil blive benyttet i følgende kampe:
5/10: Hobro-AaB 6/10: Esbjerg-Sønderjyske 6/10: OB-AC Horsens 6/10: Randers FC-AGF 6/10: Vejle Boldklub-Vendsyssel FF 15/10: Danmark-Luxembourg 18/10: AaB-OB 20/10: Lyngby BK-Brøndby IF
Kontakter
Morten Lund
Marketing Manager, hummel SPORT
MLU@hummel.dk
51 17 80 24
Birgitte Strand
Senior projektleder, Kræftens Bekæmpelse
BIS@Cancer.dk
24 82 35 87
Billeder
Links
Information om Hummel
hummel er grundlagt i 1923 og et af verdens ældste sportsbrands. Virksomhedens kernemission er at gøre en positive forskel i verden med sport som omdrejningspunkt. hummel drives med afsæt i den særlige Company Karma filosofi og stræber mod at drive en profitabel forretning med en høj grad af social ansvarlighed. hummel designer, producerer og markedsfører kvalitets sports- og fashionprodukter til både voksne og børn. hummel er privatejet og en del af Thornico Group.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje18.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”12.3.2024 08:25:56 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.
hummel indgår historisk aftale med MLS Next Pro klub14.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har underskrevet en historisk samarbejdsaftale med den amerikanske fodboldklub Carolina Core fra MLS Next Pro, som betyder, at hummel bliver det første sportsbrand udover Adidas til at blive en del MLS-systemet siden dets start i 1996.
hummel lancerer eksklusiv sneaker i samarbejde med europæiske storklubber5.12.2023 08:37:07 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop løftet skøret for den nye VM78 CPH MS x Pro Clubs Sneakers, en eksklusiv fortolkning af den ikoniske VM78-silhuet designet specifikt til et udvalg af hummels største fodboldklubber i Europa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum