Dansk design sat på auktion til fordel for verdens udsatte

De næste to uger kan du byde på dansk design på Lauritz.com i en velgørenhedsauktion og samtidig støtte Røde Kors’ arbejde for udsatte verden over.
Bolig & Design Auktions Kampagnebillede.

I forbindelse med Design Awards 2021 skyder Bo Bedre og Lauritz.com i dag Design & Bolig auktionen i gang. En velgørenhedsauktion til fordel for Røde Kors’ arbejde for udsatte borgere i Danmark og resten af verden. Derfor kan du fra i dag og to uger frem byde på dansk design og være med til at gøre en forskel.

Og der er brug for at veksle kvalitetsdesign til hjælpearbejde efter halvandet år med corona. Pandemien har berørt os alle, og den har haft enorme konsekvenser for verdens udsatte. Flere og flere bliver presset ud i ekstrem fattigdom, og også herhjemme har sårbare familier brug for et pusterum.

”Dansk design har succes over hele verden, også under coronaepidemien, hvor hjemmets status er vokset til nye højder. Derfor er det helt naturligt at vi med en velgørenhedsauktion kanaliserer noget tilbage til mennesker, der trænger til hjælp,” siger Erik Rimmer, chefredaktør for Bo Bedre.

Dansk design for enhver smag

Der er noget til enhver smag og prisklasse. Blandt de designartikler, der bliver sat på auktion, er 53 sofaen fra House of Finn Juhl, to af Jim Lyngvilds billeder fra Illum, jubilæumssofaen fra Eilersen, marmor sofaborde fra Handvärk, en Poul Henningsen-lampe fra Louis Poulsen og et Unika Muselmalet tesæt fra Royal Copenhagen.

”Det er som altid en ære og fornøjelse at samarbejde med såvel Røde Kors og Bo Bedre som alle de danske designproducenter, der generøst har doneret til vores fælles Bolig & Design velgørenhedsauktion. Vi håber og tror, at folk derude vil byde engageret med på lige præcis deres personlige designfavorit. Det er helt essentielt for os, at vores velgørenhedsauktioner altid gør en mærkbar forskel for netop de mennesker, der har behov for hjælp,” siger Mette Rode Sundstrøm, direktør for Lauritz.com.

Det er første gang, Design & Bolig auktionen løber af stablen. Både Erik Rimmer og Mette Rode Sundstrøm er spændt på hvor stor donationen bliver, når sidste hammerslag falder den 28. september. Auktionen kan følges på https://www.lauritz.com/da/auktioner/?themeId=7140

Bolig & Design Auktions Kampagnebillede.
Foto: Røde Kors / Lauritz.com