Danmarkspremiere på den nye PEUGEOT 2008 SUV

Endnu mere SUV – endnu mere high-tech

Med sit markante og skulpturelle design opfylder den nye 2008 til fulde PEUGEOTs ambitioner om at skabe en bil, der skiller sig ud fra mængden og samtidig har et design, der er helt i tråd med resten af modelprogrammet. Den nye 2008 er bredere, længere og lavere end forgængeren og det betyder, at den fremstår bredskuldret og velfunderet på vejen, mens fronten er domineret af en markant kølergrill omkranset af LED forlygter med tre løvekløer.

Indvendigt ses samme sans for detaljen og både materialer samt farver er nøje udvalgt og afstemt. Afhængigt af udstyrsniveau findes orange (Active) eller blå (Allure) detaljer på instrumentbordet, mens de forskellige versioner er kendetegnet ved hvert sin type indtræk.

Designerne har taget udviklingen af PEUGEOT i-Cockpit et skridt videre og det introduceres nu med et 3D instrumentpanel (fra Allure-niveau), hvilket betyder, at den vigtigste information kan vises i hologram form i førerens synsfelt – jo vigtigere information, jo tættere på førerens blik - alt efter førerens ønske. Herudover består det nye i-Cockpit af et kompakt sportsrat, ”tangent-knapper”, som giver hurtig adgang til de forskellige funktioner samt en 7 ”touchskærm (10” som option).

Den nye 2008 fås i diesel- og benzinversioner i tre udstyrsniveauer: Active, Allure og GT-Line, mens e-2008 også fås som GT.

Active-niveauet omfatter bl.a.:

16” stålfælge, 7” touchskærm, Mirrorscreen med Apple Carplay, el-sidespejle med varme, læderrat, parkeringssensor bag, regn- og lyssensor, automatisk nødbremsesystem (inkl. nat-, cyklist-, fodgængerradar), vejbaneassistent, frontkollision advarselssystem.

Allure-niveauet omfatter bl.a. (plus ift. Active):

17” alufælge, PEUGEOT i-Cockpit 3D, mørktonede ruder bag, sort tagræling, automatisk klimaanlæg, sammenklappelige el-sidespejle med varme, nøglefri startknap, bakspejl med automatisk nedblænding, diverse kromdetaljer, elektronisk håndbremse, midterarmlæn, centerkonsol med aflægningsrum, opbevaringsrum med holder til smartphone, justerbart bagagerumsgulv.

GT-Line niveauet omfatter bl.a. (plus ift. Allure):

Diamantsort lakeret tag, Full LED forlygter med automatisk fjernlys, parkeringssensor for plus bakkamera, perforeret læderrat, LED belysning i kabine, sportssæder, adaptiv fartpilot, GT-Line styling, aluminiumspedaler, rammeløst bakspejl med nedblænding, rudelister i piano sort, rørhaler i krom, tagspoiler i piano sort.

Frihed til at vælge

Uanset, om man foretrækker diesel-, benzin-, eller elmotor, kan den nye PEUGEOT 2008 dække behovet. Den fås med to effektive PureTech benzinmotorer med 100 eller 130 hk og to brændstoføkonomiske BlueHDi dieselmotorer med 100 eller 130 hk, der alle lever op til henholdsvis euro 6.d og 6.d-temp. standarderne.

Til sommer lanceres e-2008, der er udstyret med en 100 kW elmotor, som yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t). Batteriet har en kapacitet på 50 kWh og giver en rækkevidde på op til 310 km efter WLTP standard. Prisen for e-2008 starter ved 299.990 kr. og det er allerede nu muligt at forudbestille e-2008 både hos den nærmeste Peugeot-forhandler eller på peugeot.dk.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CESTPressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne