Danmarkspremiere på den nye PEUGEOT 2008 SUV

Endnu mere SUV – endnu mere high-tech

Med sit markante og skulpturelle design opfylder den nye 2008 til fulde PEUGEOTs ambitioner om at skabe en bil, der skiller sig ud fra mængden og samtidig har et design, der er helt i tråd med resten af modelprogrammet. Den nye 2008 er bredere, længere og lavere end forgængeren og det betyder, at den fremstår bredskuldret og velfunderet på vejen, mens fronten er domineret af en markant kølergrill omkranset af LED forlygter med tre løvekløer.

Indvendigt ses samme sans for detaljen og både materialer samt farver er nøje udvalgt og afstemt. Afhængigt af udstyrsniveau findes orange (Active) eller blå (Allure) detaljer på instrumentbordet, mens de forskellige versioner er kendetegnet ved hvert sin type indtræk.

Designerne har taget udviklingen af PEUGEOT i-Cockpit et skridt videre og det introduceres nu med et 3D instrumentpanel (fra Allure-niveau), hvilket betyder, at den vigtigste information kan vises i hologram form i førerens synsfelt – jo vigtigere information, jo tættere på førerens blik - alt efter førerens ønske. Herudover består det nye i-Cockpit af et kompakt sportsrat, ”tangent-knapper”, som giver hurtig adgang til de forskellige funktioner samt en 7 ”touchskærm (10” som option).

Den nye 2008 fås i diesel- og benzinversioner i tre udstyrsniveauer: Active, Allure og GT-Line, mens e-2008 også fås som GT.

Active-niveauet omfatter bl.a.:

16” stålfælge, 7” touchskærm, Mirrorscreen med Apple Carplay, el-sidespejle med varme, læderrat, parkeringssensor bag, regn- og lyssensor, automatisk nødbremsesystem (inkl. nat-, cyklist-, fodgængerradar), vejbaneassistent, frontkollision advarselssystem.

Allure-niveauet omfatter bl.a. (plus ift. Active):

17” alufælge, PEUGEOT i-Cockpit 3D, mørktonede ruder bag, sort tagræling, automatisk klimaanlæg, sammenklappelige el-sidespejle med varme, nøglefri startknap, bakspejl med automatisk nedblænding, diverse kromdetaljer, elektronisk håndbremse, midterarmlæn, centerkonsol med aflægningsrum, opbevaringsrum med holder til smartphone, justerbart bagagerumsgulv.

GT-Line niveauet omfatter bl.a. (plus ift. Allure):

Diamantsort lakeret tag, Full LED forlygter med automatisk fjernlys, parkeringssensor for plus bakkamera, perforeret læderrat, LED belysning i kabine, sportssæder, adaptiv fartpilot, GT-Line styling, aluminiumspedaler, rammeløst bakspejl med nedblænding, rudelister i piano sort, rørhaler i krom, tagspoiler i piano sort.

Frihed til at vælge

Uanset, om man foretrækker diesel-, benzin-, eller elmotor, kan den nye PEUGEOT 2008 dække behovet. Den fås med to effektive PureTech benzinmotorer med 100 eller 130 hk og to brændstoføkonomiske BlueHDi dieselmotorer med 100 eller 130 hk, der alle lever op til henholdsvis euro 6.d og 6.d-temp. standarderne.

Til sommer lanceres e-2008, der er udstyret med en 100 kW elmotor, som yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t). Batteriet har en kapacitet på 50 kWh og giver en rækkevidde på op til 310 km efter WLTP standard. Prisen for e-2008 starter ved 299.990 kr. og det er allerede nu muligt at forudbestille e-2008 både hos den nærmeste Peugeot-forhandler eller på peugeot.dk.

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.