Danmarks Underholdningsorkester præsenterer dansk førsteopførelse af ‘nyt’ Mozart-værk Tivoli

Nyhed: Sommerkoncert i Tivoli med Beethoven, Mozart & Mahler
Cellist Gabriel Schwabe (foto: Studio Monbijou)

Koncerten byder på noget så usædvanligt som en dansk førsteopførelse af et 'nyt' Mozart-værk. Det gælder et arrangement af en af hans hornkoncerter, som Adam Fischers far i sin tid omarbejdede til en cellokoncert, og som her lyder for første gang i en dansk koncertsal.

Gå ikke glip af en eftermiddag i selskab med to af morgendagens store stjerner, den danske sopran Clara Cecilie Thomsen og den tyske cellist Gabriel Schwabe. De gæster Tivolis Koncertsal i et spændende og alsidigt program med musik af Beethoven, Mozart og Mahler.

Søndag 2. juli kl. 16 i Tivolis Koncertsal
Billetsalget begynder i dag kl. 10

Chefdirigent: Adam Fischer
Cellist: Gabriel Schwabe
Sopran: Clara Cecilie Thomsen

Billetter fra 195 kr. inkl. entré til Tivoli

Danmarks Underholdningsorkester inviterer til en festlig sommerkoncert i selskab med to af morgendagens store stjerner, den danske sopran Clara Cecilie Thomsen og den tyske cellist Gabriel Schwabe. De gæster Tivolis Koncertsal i et spændende og alsidigt program med musik af Beethoven, Mozart og Mahler.

Koncerten indledes med Beethovens legendariske Leonora Overture 3, hvor publikum igen kan glæde sig til at opleve Adam Fischers helt særlige greb om denne komponist. Efter pausen hører vi Mahlers lysende 4. symfoni, og her medvirker Clara Cecilie Thomsen som solist i symfoniens sidste sats.

Andreas Vetö, direktør for Danmarks Underholdningsorkester udtaler: "Også i Mahlers symfonier har Adam Fischer tidligere vist sin usædvanlige evne til at finde nye måder at udfolde musikkens drama og kontraster på, både ved koncerter i Danmark og i udlandet. Jeg glæder mig meget til at opleve hans stærke og personlige fortolkning af den 4. symfoni. Og så bliver det spændende at høre 'uropførelsen' af Mozarts cellokoncert; et arrangement af en hornkoncert, som i sin tid blev lavet af Fischers far, og som Fischer i dag selv ejer rettighederne til."

Se mere om koncerten her

For anmelderbilletter eller presseforespørgsler, kontakt:
Simon Fernando - sf@underholdningsorkester.dk - telefon: 31587723
Morten Hopballe - morten@have.dk - telefon: 31353007

Cellist Gabriel Schwabe (foto: Studio Monbijou)
Sopran: Clara Cecilie Thomsen (foto: Hein Photography)
Danmarks Underholdningsorkester. Billedet er taget i Wien, januar 2023. (Foto: Toke Bjørneboe)
Danmarks Underholdningsorkester er landets første, større musikerejede orkester. Her ses Danmarks Underholdningsorkester sammen med chefdirigent Adam Fischer (foto: Toke Bjøeneboe)
Danmarks Underholdningsorkesters chefdirigent Adam Fischer. (Foto: Toke Bjørneboe)
Gabriel Schwabe (foto: Studio Monbijou)
Gabriel Schwabe (foto: Studio Monbijou)

Om Danmarks Underholdningsorkester

Danmarks Underholdningsorkester er landets eneste musikerejede orkester og har eksisteret som sådan siden januar 2015. Orkestrets rødder strækker sig mere end 80 år tilbage til grundlæggelsen i 1939. Orkestret har opnået bred international anerkendelse igennem dets mere end 25-årige samarbejde med chefdirigent Adam Fischer og har samtidig formået at bevare en skarpsleben populærmusikalsk profil.

Danmarks Underholdningsorkester vil bringe den symfoniske musik ind i fremtiden ved at skabe nye formater, der hviler på en stadig mere raffineret evne til at være i tæt kontakt med dét publikum, der søger de store oplevelser med orkestermusik inden for både den rytmiske og den klassiske genre. I kombination med den omstændighed, at orkestret er ejet af musikerne, giver det en helt særlig drivkraft. Læs mere om Danmarks Underholdningsorkester hér

Følg pressemeddelelser fra Danmarks Underholdningsorkester

Flere pressemeddelelser fra Danmarks Underholdningsorkester