Danmarks stærkeste teknologimærker 2022
Ved hjælp af 6 forskellige imageparametre udarbejder YouGov en årlig ranking over teknikmærker, der klarer sig særligt godt.

Samsungs produktsortiment strækker sig fra telefoner til vaskemaskiner, hvilket gør Samsungs produkter relevante i næsten alle områder af forbrugerens hjemmeliv. Derfor ser vi også Samsung i toppen af ikke kun den danske, men også den globale ranking.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Det er få point, der adskiller Samsung (32,3) fra Apple og Bang & Olufsen, som placerer sig på en delt andenplads med en score på 30,7. Danske Bang & Olufsen er det mærke, der har forbedret sig mest det seneste år, idét deres score er forbedret med +4,3 point.
Bosch ender på fjerdepladsen med en scorer på 25,7 efterfulgt af Siemens, der scorer 22,3. Microsoft, Philips og Sony ligger på henholdsvis 6., 7. og 8. pladsen. Danskerne giver 18,1 point til Canon, der ender på 9. pladsen og 17 point til Bose, der runder top 10 listen af.
Vil du vide, hvordan dit varemærke klarer sig? Eller høre mere om YouGov BrandIndex? Kontakt os
Den Globale top 10
YouGovs globale ranking er baseret på data fra 16 markeder, Samsung ligeledes ligger i top med en samlet score på 122.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Japanske Sony placerer sig på en andenplads efterfulgt af amerikanske Apple, der indtager tredjepladsen med en score 101. Der er et stykke ned til fjerde og femtepladsen, hvor henholdsvis LG og Philips er placeret.
På den globale liste placerer danske Bang & Olufsen sig på 18. pladsen med en score på 10.
Se YouGovs Globale Teknologi Rankings her
Om rankingen
Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands, heraf 32 forskellige teknikmærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Den globale ranking er baseret på data fra 16 markeder (Australien, Kina, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Indien, Indonesien, Japan, Holland, Norge, Saudi-Arabien, Sverige, UAE, Storbritannien og USA). For at vurdere styrken for teknologimærker globalt set har vi tildelt mærkerne point fra 1 til 10 pr. land, hvor varemærket er i top-10 (fra 10 point for en førsteplads til 1 point for en tiendeplads).
Data er fra 1. april 2021 til 31. marts 2022.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 15 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
YouGov
Best panel
Best data
Best tools
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Disse ingredienser frygter nordiske forbrugere9.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mere end halvdelen af de nordiske forbrugere er bekymrede for udvalgte ingredienser og tilsætningsstoffer i de fødevarer de køber.
Who can challenge Netflix in the Nordics?20.4.2022 06:00:00 CEST | Press release
YouGov’s latest Global Media Report shows that video streaming services continue to captivate viewers in the Nordics and worldwide. They seem to be tightening their grip in the wake of the pandemic and are likely to register the most significant growth in consumption in the coming year.
Is Easter a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?11.4.2022 06:00:00 CEST | Press release
Easter is still seen as true to its roots across the West, although Britons and French people in particular are more cynical
Danmarks stærkeste bilmærker 20226.4.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ved hjælp af 6 forskellige imageparametre udarbejder YouGov hvert år en ranking over bilmærker, der klarer sig særligt godt.
Hvad betyder bæredygtighed for vores investeringer?30.3.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Globalt set vægter hver fjerde forbruger virksomhedens holdning til miljømæssig bæredygtighed, når de skal vælge en bank eller en ny finansiel virksomhed. Det viser YouGovs seneste rapport ’The future of financial services’, som udforsker det finansielle landskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum