YouGov Denmark

Danmarks stærkeste bilmærker

Del
Ved hjælp af 6 forskellige imageparametre udarbejder YouGov hvert år en ranking over bilmærker, der klarer sig særligt godt.

Når danskerne skal bedømme bilmærker ud fra kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed, er Volkswagen det mærke, som klarer sig bedst.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Generelt klarer de tyske luksusbilmærker sig godt i YouGovs årlige bilranking. Mercedes-Benz kommer således ind på andenpladsen med en score på 25,7 tæt fulgt af Audi på tredjepladsen med en score på 24,9.

Volvo, som indtager førstepladsen i Sverige og andenpladsen i Norge og Finland, tager fjerdepladsen på den danske ranking, mens endnu et tysk bilmærke har indtaget top 5, nemlig BMW med en score på 21,9.

Tesla, som har oplevet et stærkt stigende salg i mange år, indtager syvendepladsen på rankingen efter Toyota, men foran mærker som Ford, Skoda og Opel.

Læs mere her

Vil du se, hvilke bilmærker der er højst rangerede i andre lande?

Vores bilrapport fremhæver top 10 bilmærker i 23 lande. Klik her for at downloade en kopi af rapporten.

Hvem kører i Volkswagen?

Mænd er overrepræsenterede blandt Volkswagen-ejere (56% mod 49% af befolkningen), og så er de i højere grad gift (54%) sammenlignet med den generelle befolkning.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Tager man et kig på Volkswagen-ejernes økonomi, så har 15% en husstandsindtægt på 1.000.000 eller mere om året.

Sammenlignet med den generelle befolkning, så beskriver Volkswagen-ejere i højere grad sig selv som kvalitetsorienterede. 81% betaler således gerne mere for god kvalitet.

31% ser Volkswagen som et af de førende bilmærker inden for innovation og teknologi.

Om bil image-rankingen

Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands, heraf 31 forskellige bilmærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er fra 1. februar 2020 til 31. januar 2021.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 11 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med panelmedlemmer i 55 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden. Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye