Danmark først hos Europas største dagligvarekæde: Lidl Danmark går forrest med hybridfirmabil til medarbejdere

Som det første Lidl-land i verden tilbyder Lidl Danmark nu hybridbiler som firmabil til sine medarbejdere. Over de kommende år vil Lidls bilpartner BMW udskifte diesel- og benzindrevne firma- og lånebiler med hybridbiler og dermed reduceres hver bilists CO2-udledning med mere end 50 procent.

Lidl Danmark er begyndt at bytte deres diesel- og benzindrevne BMW-firmabiler ud med mere miljøvenlige hybridbiler. Foto: PR-foto Lidl

Som et led i dagligvarekæden Lidl Danmarks bæredygtighedsstrategi tilbyder Lidl nu sine medarbejder at skifte til hybridbil som firmabil. Det sker efter, at dagligvarekæden netop har indgået en ny aftale med bilpartneren BMW. Aftalen er den første af sin slags blandt Lidls 32 markeder.

Den nye aftale er både billigere for medarbejderne og kan spare miljøet for mere end et helt ton CO2-udledning om året. For hver billist kan CO2-udledningen reduceres med mere end 50 procent. Derfor forventer kædens udviklings- og ejendomsdirektør Mads T. Nielsen, at langt de fleste af de ca. 300 medarbejdere med firmabil i Danmark vil gøre brug af tilbuddet:

”Udover at spare klimaet for CO2, er der også den fordel, at det faktisk bliver billigere for medarbejdere med firmabiler at køre en hybrid, da den danske registreringsafgift fra 2021 er baseret på CO2-udledning med store fradrag for hybrid- og elbiler.”

Aftalen kommer i forlængelse af Lidls nylige udmelding om, at man som den første detailkæde opsætter elladestandere ved alle dagligvarekædens butikker.

Omstilling til hybridbiler skal gavne miljøet

Når Lidl omstiller sine biler til hybrider, er det først og fremmest, fordi det gavner miljøet, forklarer udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl Danmark, Mads T. Nielsen:

"Initiativet er en del af vores overordnede grønne strategi for at mindske vores miljøpåvirkning. Vi har masser af initiativer i gang; udrulning af landsdækkende elladestandere ved vores butikker, EDGE-certificering af butikker og flere solceller, blot for at nævne et par. Det næste naturlige skridt er nu at tilbyde vores medarbejdere en mere klimavenlig firmabil,” fortæller Mads T. Nielsen.

Som hybridbruger kan man få sat en ladestander op hjemme hos sig selv, benytte laderne ved Lidls kontorer eller anvende det medfølgende Clever-abonnement.

Fakta om den nye firmabilaftale

I løbet af i år og senest i 2022 vil samtlige cirka 300 medarbejdere med firmabil fra BMW få muligheden for at skifte til hybridbil.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Lidl lancerer første golfkollektion26.2.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidl lancerer som den første dagligvarekæde i Danmark nu sin egen golfkollektion med mere end 20 produkter i Lidls eget sportsbrand, Crivit, og produkterne lander i butikkerne i uge 22. Golfsporten henvender sig til alle og er i hastig vækst, og Lidl tilbyder nu en række golfprodukter for den pris- og kvalitetsbevidste golfentusiast. Danmarks 155.000 golfspillere og andre golfinteresserede kan fremover købe sko, tøj, handsker samt forskelligt udstyr i Lidl.

Lidl åbner femte butik på Amager11.2.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Torsdag den 25. februar åbner dagligvarekæden Lidl sin femte butik på Amager, når kunderne klokken 08.00 inviteres indenfor i den ny butik på Amager Landevej 244. Butikkens indretning tager udgangspunkt i Lidls nye butikskoncept, som er inspireret af et dansk og skandinavisk præg. Kunderne kan forvente en lys og stor butik, hvor der er indrettet flere ”shop in shop-områder” fx i vinafdelingen og ved frugt og grønt. Som noget helt nyt bliver der indrettet et stort legeområde udenfor butikken.

Fire danske Lidl-produkter er nomineret til den prestigefyldte internationale detailpris, European Private Label Awards2.2.2021 12:29:01 CETPressemeddelelse

Når branchemagasinet European Supermarket Magazine igen i år skal kåre de bedste produkter i detailhandlen, er det med en række danske Lidl-produkter på nomineringslisten. Hele fire produkter er nomineret – den danske Michelinkok Wassims Hallals økologiske kokossorbet og Karl Johan svampesuppe samt de to Karlens specialøl, økologisk Spring Ale og Ginger Beer. Sidste år løb Lidl med sejren i to kategorier foran 200 af de bedste private label-produkter i Europa.

Lidl opnår international grøn certificering i 119 danske butikker: flest af alle i Danmark29.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark tænker miljømæssig ansvarlighed og bæredygtighed ind i alle byggerier, og Lidls butikker i Danmark har netop opnået endnu en grøn certificering, en såkaldt EDGE-certificering fra verdensbanken ICF, der certificerer bygninger i hele verden ud fra de tre overordnede parametre; energi, vand og materialer. Dermed er Lidl den virksomhed i Danmark med flest EDGE-certificerede bygninger.