DANA indgår samarbejde, der skal hjælpe startups på Sjælland

Samarbejde skal skabe gunstige forhold for iværksætteri på Sjælland.

DANA har indgået et samarbejde med vækstfabrikkerne. Et samarbejde der skal hjælpe særligt nystartede virksomheder med at få luft under vingerne. Vækstfabrikkerne består i dag af 14 kontorer på Sjælland og huser cirka 200 selvstændige erhvervsdrivende.

»Vi er utrolig glade for, at DANA vil stille deres ekspertise til rådighed for os. Vækstfabrikkerne er bygget op omkring partnerskaber– såvel offentlige som private aktører. Sammen udgør vi i dag en stærk enhed, der skal sikre, at flere iværksættere opnår succes på Sjælland,« siger Mads Váczy Kragh, direktør for Vækstfabrikkerne. Og han tilføjer.

»DANA er som a-kasse en forsikring, som mange selvstændige har gavn af. Det giver ro i maven og mulighed for at fokusere på forretningen. DANAs mere end fyrre års erfaring med selvstændige erhvervsdrivende, deres ekspertise og netværk er helt sikkert et stort aktiv, for de startups, der har valgt at bosætte sig i en af de fjorten vækstfabrikker på Sjælland. Jeg glæder mig til at forankre samarbejdet på hver vækstfabrik.«

Stor efterspørgsel

Vækstfabrikkerne har efter ti år i markedet skabt en unik position

»Vi startede projektet op i 2008 og det har været en stor succes. Vores mission er at skabe nogle miljøer for iværksættere, hvor de får de optimale rammer. De får adgang til netværk og ekspertise - noget som er uundværligt i de første år,« fortæller Mads Váczy Kragh

Glæden er gensidig

Hos DANA er man ligeledes meget begejstret for aftalen.

»Som eneste a-kasse, der udelukkende varetager de selvstændiges interesser, har vi naturligvis en forpligtigelse i forhold til at så mange iværksættere som muligt får succes. Vi ved, at udfordringerne som selvstændig alt andet lige er størst i de første år, og derfor er vækstfabrikkernes koncept i den grad noget, som der er behov for,« siger Bendt Nolsøe salgs- og marketingchef i DANA, og han tilføjer, at det giver en helt særlig dynamik og energi, når man samler iværksættere på samme matrikel.

»Jeg har besøgt flere af vækstfabrikkerne, og man mærker virkelig, at her hersker der en helt særlig stemning, og en tro på, at hvor der er vilje, er der en vej. Vi er allerede godt i gang med at rådgive mange startups på vækstfabrikkerne, og vi har i den grad følt os velkomne og taget godt i mod, hvilket også indikerer, at vi udfylder et behov,« siger Bendt Nolsøe

For yderligere information, kontakt venligst

Salgs og marketingchef Bendt Nolsøe: 5218 7798
Pressekonsulent: Nikolaj Henum: 2141 9816