Dagrofas produktserie, Grøn Balance, høster igen i år internationale priser

To af produkterne fra Dagrofas egen produktserie Grøn Balance er netop blevet kåret som nogle af verdens bedste i den internationale private label konkurrence Salute to Excellence, som årligt afholdes af Private Label Manufactures Association (PLMA).
Det er ikke første gang, at Dagrofa har vundet en af de prestigefyldte priser, f.eks. vandt fødevarekoncernen hele tre priser ved uddelingen i 2022.
I 2023 vandt Dagrofas Grøn Balance i kategorien ”Bedste miljøvenlige vaskemiddel” for deres Flydende Hvid Vask, hvilket de ligeledes gjorde i 2022, da deres Kulørte Vask løb med sejren. Derudover hev de sejren hjem i kategorien ”Bedste plantebaserede produkt” for deres Økologiske Havredrik.
Hos Dagrofa bliver der konstant arbejdet med optimering af private labels, hvad angår både design, kvalitet og miljøaftryk, og det har givet pote igen i år, fortæller en glad kategoridirektør:
”Vi er utroligt stolte af de to priser, som Grøn Balance har modtaget ved prisuddelingen. Det er et klart tegn på, at vores øgede fokus på Grøn Balance, som en del af vores strategi #FremgangSammen, fortsat bærer frugt. Det er en bekræftelse på, at vores CSR-strategi med fokus på økologi, miljø og sundhed har sat os på rette spor. Vi har altid haft gode varer i vores eget sortiment, men vi har løftet dem endnu højere op i både indhold og design, og det har givet fantastiske resultater,” fortæller Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa.
Dommerne vurderede mere end 500 produkter i 90 kategorier ud fra flere parametre, herunder produktkoncept og fremtoning, emballage, repræsentation og værdi for pengene. Et samlet dommerpanel var begejstret over begge vindende Dagrofa produkter, hvor nogle af kommentarerne lød på ’lækkert koncept’, ’innovativt’ og ”god smag”.
Dagrofa tilføjede tilbage i 2022 nye værdier for deres produktserie, Grøn Balance, som tæller blandt andet brug af endnu mere genanvendt emballage, vejledning til korrekt affaldssortering og generelt mindre brug af emballage. Alle Grøn Balance husholdnings- og plejeprodukter er desuden certificeret med Svanemærket og anbefalet af Asthma Allergy Nordic. Alle fødevarer under Grøn Balance er økologisk mærket.
Dagrofa har sat ambitiøse KPI’er for socialt ansvarlige produkter som en del af CSR-strategien for 2022-2024. Fødevarekoncernen skal blandt andet øge salget af økologiske og Svanemærkede produkter med 10 % årligt.
Fakta:
Det er en stor begivenhed, når Private Label Manufacturers Association afholder deres internationale awardshow Salute to Excellence, hvis formål er at hylde forhandlere og udviklere af innovative private label produkter af særlig høj kvalitet.
Vinderproduktet i kategorien ”Bedste miljøvenlige vaskemiddel” er Grøn Balance flydende hvid vask.
Vinderproduktet i kategorien ”Bedste plantebaserede produkt” er Grøn Balance økologiske havredrik.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum