Cykelløb over Storebælt på lørdag

På lørdag krydser godt 16.000 cyklister Storebæltsbroen, når Danmarks største motionscykelløb, Tour de Storebælt, afvikles som optakt til Tour de France. Broen er åben under hele løbet, men der kan opstå længere rejsetid. Kør derfor hjemmefra i god tid og kør gerne over Storebælt før kl. 13 eller efter kl. 21.

Påvirkning af biltrafikken
Under løbet vil der være dobbeltrettet trafik i de østgående spor i retning mod Sjælland, og vejens status ændres til landevej med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t og overhaling forbudt.

Trafikken vil være påvirket fra kl. 13, og indskrænkning til et spor sker ca. kl. 14.30. Det forventes, at trafikken er omlagt til normaltilstand efter løbet omkring kl. 21.00. I denne periode vil turen over broen tage længere tid end normalt.

Der vil være kortvarig ventetid under omlægning til dobbeltrettet trafik, da broen lukkes helt for biltrafik i ca. en halv time, mens trafikken omlægges.

Find mere info på Storebælts hjemmeside eller modtag trafikinfo via SMS. Send til 1231 med Bro Info. Tjenesten ophører automatisk efter syv dage.

Læs mere om cykelløbet på arrangørens hjemmeside.

Dobbeltrettet trafik på Storebæltsbroen. Kørsel i de sydlige spor med 80 km/t og overhaling forbudt.

Tour de France kører over Storebæltsbroen på lørdag28.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

På lørdag passerer verdens største cykelløb, Tour de France, Storebæltsbroen under 2. etape af løbet. Broen er lukket for al biltrafik fra kl. 13.00 til 18.00, og trafikken vil være påvirket hele dagen. Lørdag den 2. juli er Storebæltsbroen og motorvejene, der leder op til broen både på Fyn og Sjælland, spærret for trafikanter i begge retninger. Det sker i forbindelse med afviklingen af anden etape af Tour de France. Trafikanter bør undgå at krydse broen lørdag og i stedet tage turen over Storebælt i dagene op til eller efter Tourens tredje etape søndag den 3. juli. Derudover bliver motorvejen spærret ved Nyborg V. og Slagelse V. allerede kl. 12.30 for at sikre, at de sidste biler kan nå over Storebælt, inden broen lukker kl. 13.00. Trafikken på og omkring Storebæltsbroen vil være påvirket hele dagen lørdag den 2. juli fra kl. 06.00 til 23.00. Der kan i perioder være op til to timers ekstra rejsetid. Trafikinformation og øvrige transportmuligheder 2. juli Hold dig opdateret om forholde

Sommertrafik på Storebæltsbroen21.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sidste skoledag på fredag er samtidig startskuddet til ferietid og dermed også rejseaktiviteter. Det betyder ekstra trafik over Storebæltsbroen, hvor weekenderne generelt bliver travle. Mod Fyn og Jylland forventes flest biler at passere gennem betalingsanlægget på lørdage mellem kl. 10 og kl. 14, mens der i retning mod Sjælland vil være travlt både lørdage og søndage mellem kl. 12 og kl. 17. For at undgå ekstra ventetid på turen er det en god ide at betale med bizz eller nummerplade i de grønne Ekspresbaner. – Ud over at undgå den ekstra ventetid, så får man også den billigste tur over broen og sparer mindst 55 kr. pr. tur, siger chef for betalingsanlægget Jens Kjær Nielsen, og fortsætter – Det er dog vigtigt at være godt forberedt på turen hjemmefra. Tjek altid, at betalingskortet er opdateret. Så er man sikker på, at bizz eller nummerplade virker, når man kommer til betalingsanlægget. Det er stadig muligt at få en nummerpladeaftale inden sommerferien. Den kan nemlig benyttes til bet