Coronavirus og hjertesygdom: Få nyeste viden på hjerteforeningen.dk/corona

Hjerteforeningen lancerer nu en ny corona-hjemmeside, hjerteforeningen.dk/corona. På siden får du den seneste viden om hjertesygdom og coronavirus – og relevante links til retningslinjer fra myndighederne.

Er du i tvivl om, hvad du skal gøre og ikke gøre med din hjertesygdom, når det kommer med corona-virus (COVID-19)? Så besøg hjerteforeningen.dk/corona.

På siden får du den seneste viden fra Hjerteforeningen om coronavirus og hjerte-kar-sygdom.

- Vi ønsker at give danskerne, hjertepatienterne og deres pårørende den rette information om, hvordan de forholder sig til coronavirus og hjerte-kar-sygdom. Vi oplever forståeligt nok, at der for tiden er mange spørgsmål, om hvordan man forholder sig, siger Anne Kaltoft, der er administrerende direktør i Hjerteforeningen.

Generelt gælder de samme vilkår for hjertepatienter som for andre særlige risikogrupper, ligesom Sundhedsstyrelsen har beskrevet de seneste uger. Nemlig at være forsigtig, hvis du er udsat.

- På hjerteforeningen.dk/corona vil vi også beskrive, hvis vi må aflyse arrangementer, ligesom vi vil give danskerne de rette links til, hvor de i øvrigt søger viden om coronavirus, smitte og forholdsregler i øvrigt.

Hjerteforeningen.dk/corona vil blive opdateret løbende i samarbejde med fagfolk på hjerteområdet.

Ligesom andre interesseorganisationer på sundhedsområdet anbefaler Hjerteforeningen, at man som dansker generelt holder øje med hjemmesiden coronasmitte.dk, som er et digitalt samarbejde mellem flere myndigheder, herunder Sundhedsstyrelsen og Politi.

KLIK OG BESØG HJERTEFORENINGEN.DK/CORONA

Jens Harder Højbjerg