Coronakarantænen har sat gang i byggeprojekterne med hus og have

Siden den første nedlukning fandt sted i marts 2020, har rekordmange mennesker fået gang i byggeprojekterne i hus og have. Karantæne og nedlukning har nemlig medført, at mange mennesker har skulle finde på ting at lave inden for husets fire vægge, og dette har sat gang i byggetrangen.

Når det ikke er muligt at bevæge sig uden for sin grund, kan en kedsomhed melde sig, men denne kan i nogle tilfælde føre til en spirende kreativitet og byggetrang. Derudover har flere mennesker grundlæggende fået mere tid til at ordne ting ved hus og have som følge af nedlukninger, hvad enten det er at opsætte en ny havebænk eller få sorteret gamle sager i kælderen.

Læs med i denne pressemeddelelse, hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan coronakarantænen- og nedlukning har sat gang i byggeprojekterne med hus og have.

Flere mennesker er nødsaget til at finde på ting at lave derhjemme

Coronaepidemien har vendt op og ned på mange menneskers liv og hverdag. Hvor man før kunne gå i biografen, i teatret, rejse på ferie og forsamles til store arrangementet, er virkelighed som følge af virus i dag en anden. I dag skal vi tænke nøje over, hvor mange vi samles, og ikke mindst hvem, vi mødes med – om der for eksempel er ældre eller særligt sårbare i omgangskredsen.

Eftersom det ikke længere er lige så tilgængeligt at lave aktiviteter ud af huset og mødes med venner og familie fra nær og fjern, har flere mennesker i stedet fået mod på at bygge nye ting til hus og have. De forskellige byggecentre har oplevet en markant stigning af salget af byggematerialer, og dette skyldes altså højst sandsynligt, at flere mennesker har været nødsaget til at finde på ting at lave inden for grundens rammer.

Kedsomhed og udgangsforbud sætter gang i kreativiteten og byggetrangen

Det er samtidig også en kendsgerning, at kedsomhed kan sætte gang i kreative processer i hjernen. Og men coronanedlukning er kedsomhed netop, hvad mange mennesker har oplevet. Når det ikke længere er muligt at få plejet sine sociale og kulturelle behov uden for husets fire vægge, bliver man nødt til at finde på alternative muligheder.

Det kan også være, at nogle personer længe har gået og overvejet, om der var nogle ting ved deres hus, der skulle ændres. Med karantænen har man fået endnu mere tid til at tænke over disse ting, og rent faktisk også tid til at gøre noget ved dem.

Der kan være flere ting, som det er nødvendigt at købe i et byggemarked. Dette kunne for eksempel være en kobberplade, værktøj eller andre byggematerialer.

Coronanedlukningen har givet mange folk tid til at ordne ting ved hus og have

En anden vigtig forklaring på, at flere mennesker har været en tur forbi byggemarkedet, kan være, at coronakarantæne kort sagt har givet mange mennesker den nødvendige tid til at kunne foretage ændringer ved hus og have. I en travl hverdag kan det være meget svært at finde tiden til at få anlagt en ny have eller at få bygget et nyt skur eller en ny carport. Men små projekter som installation af trådløse opladere har også sin ret – og projekter i denne størrelse har været meget populære.

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.