Corona-tryghed: Salling Group spreder Black Friday ud over flere dage

Kø og mange kunder på jagt efter gode tilbud plejer at være billedet på Black Friday i Danmark. Black Friday er på få år blevet en af de største og mest populære handelsdage, som mange forbrugere har taget til sig og hvert år glæder sig til.
Corona-situationen gør dog, at årets udgave bliver markant anderledes end normalt i Salling Groups butikker og stormagasiner - Bilka, føtex, BR og Salling. For at at undgå trængsel og for at fastholde den trygge indkøbsoplevelse spreder Salling Group nemlig Black Friday ud over flere dage, gør de gode tilbud tilgængelige online og skærper samtidig sit i forvejen høje fokus på sikkerheden i butikkerne for at mindske smitterisikoen.
– Efter mere end syv måneder med Covid-19 har vi vist, at vi kan skabe en sikker indkøbsoplevelse for vores kunder og medarbejdere. I hele perioden har vi gjort en stor og kontinuerlig indsats for at skabe trygge rammer for både kunder og medarbejdere, og denne indsats vil vi naturligvis fortsætte. Black Friday er ingen undtagelse, og det er selvfølgelig en af de dage, hvor vi skruer ekstra op for de forebyggende indsatser, så det bliver en god oplevelse for alle i vores butikker og stormagasiner, siger Kasper Reggelsen, kommunikationschef i Salling Group.
Black Friday er ofte forbundet med tilbud, der er værd at stå tidligt op for. Tilbuddene i Salling Groups butikker kan kunderne stadig glæde sig til, men der vil ikke være kø- eller timetilbud – de vil i stedet være spredt over flere dage, ligesom de gode tilbud i år også kan købes hjemme fra sofaen. Derudover sørger Bilka og Salling stormagasiner for at have ekstra personale til stede, som sammen med medarbejderne skal sørge for, at både butikker og stormagasiner er trygge for alle at opholde sig i.
Marianne Bedsted, direktør, Salling
– Siden genåbningen i marts har vi i Salling budt vores kunder indenfor til en sikker og tryg indkøbsoplevelse. I forbindelse med større salgsdage, som vores kunder gerne vil prioritere og glæder sig til, har vi haft gode erfaringer med at udvide både kampagnens varighed og åbningstiderne, så vores kunder har kunnet shoppe de gode tilbud i ro og mag med god afstand til hinanden. Derudover har vi reduceret kundeantallet, intensiveret rengøringen og gjort mange andre tiltag. De erfaringer fører vi selvfølgelig videre på Black Friday, hvor vi blandt andet fordeler de mange gode tilbud ud over flere dage og har længere åbningstider. På salling.dk kan man selvfølgelig også finde mange af de gode tilbud.
Mark Nielsen, direktør, Bilka
– Black Friday er en stor dag, som vi hvert år glæder os til i Bilka. Men i år bliver det en noget anderledes dag af slagsen. Tilbuddene vil vi ikke snyde kunderne for, men i år har vi eksempelvis ingen kø-tilbud. I stedet kommer vi til at køre Black November med gode tilbud gennem hele måneden, og vi vil samtidig udvide vores åbningstider henover Black Friday-weekenden og gøre alle de gode tilbud tilgængelige online. På den måde sikrer vi, at det bliver en både tryg og god oplevelse – ligesom det skal være, når det er Black Friday i Bilka.
Charlotte From, kædechef, BR
– Selvom BR er børnenes butik, og vi i den ideelle verden gerne ville invitere alle legeglade sjæle og deres forældre til Black Friday i BR, så lader det sig desværre ikke gøre i år. Tværtimod henstiller vi til, at man kommer alene, så kun én person per husstand handler på Black Friday. Alt det sjove legetøj til ekstra gode priser har vi selvfølgelig også i år, men i år gælder vores Black Friday-tilbud torsdag, fredag og lørdag, så vi kan sprede trafikken ud over de tre dage. Derudover udvider vi åbningstiderne i næsten alle BR-butikker til kl. 06-24 både torsdag, fredag og lørdag, så vores gæster også har mulighed for at handle i ydertimerne. Og er man mere til shopping hjemmefra, kan man naturligvis også få glæde af vores Black Friday-tilbud på BR.dk.
Anja Madsen, direktør, føtex
– Vores kunder sætter stor pris på Black Friday og de mange gode tilbud, der traditionen tro følger med. Vi vil gerne holde fast i denne tradition, da mange af vores kunder også foretager deres julegaveindkøb på Black Friday, og vi ønsker selvfølgelig ikke at skuffe nogen op til jul, samtidig ved vi også, at sikkerheden ikke må sættes over styr. Derfor tager vi også alle vores forholdsregler, så sikkerheden forbliver intakt. Derfor kommer alle tilbud til at gælde hele weekenden fra fredag til søndag og ikke kun en dag. Ligeledes fastholder vi helt naturligt alle de gode sikkerhedsinitiativer, som vi allerede har indført.
FAKTA: Salling Groups Black Friday-initiativer:
- Tilbuddene spredes ud over flere dage i Bilka, føtex, BR og Salling Stormagasiner
- Udvidede åbningstider
- Forbedret mulighed for onlinehandel
- Ekstra personale til at sikre en tryg indløbsoplevelse for både kunder og medarbejdere
- Stort kommunikationstryk med påmindelser om myndighedernes retningslinjer
- Generelle, tryghedsskabende initiativer, som er indarbejdet siden marts
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum