Corona forhindrer ikke salget af havemøbler - tværtimod

Det var 11. marts 2020 at Statsminister Mette Frederiksen (S) holdt sit nu berømte pressemøde med talen, der lukkede Danmark helt ned på grund af spredningen af virussen Corona og den medfølgende dødelige sygdom Covid-19.

Nu er juli lige skudt i gang, og landet er mere eller mindre genåbnet igen. Vi kigger tilbage på et

meget specielt forår. Men vi kigger også ind i et land, der ikke blev særligt hårdt ramt af

pandemien, der stadig hærger andre steder i verden.

Menneskeliv blev reddet, men Danmarks økonomi tog et hårdt slag, som vi slet ikke kender

omfanget af endnu. Nogle brancher blev hårdt ramt. Dette gælder specielt rejsebranchen og

festivaller, koncerter og events.

Andre brancher er gået nogenlunde uberørte gennem den lange lockdown, og så er der dem, der er vokset under Coronaen.

Generelt kan man sige, at alle brancher der beskæftiger sig med, eller sælger ting og ydelser til udeliv, haveliv og gør-det-selv-folket, har set et stort boost i omsætning de seneste måneder.

De fleste af os blev fra dag til dag sendt hjem fra arbejde og skulle enten arbejde hjemmefra, eller holde helt fri. Karantænen betød, at en stor del af danskerne var låst til deres hjem eller sommerhus. Da det samtidig blev sommeragtigt vejr, så er det helt naturligt, at vi pludselig havde stort fokus på hus og have. Det er immervæk nemmere, at være i karantæne, hvis man kan være det i en hyggelig have.

I butikken t.i.n.g. der dels er en fysisk butik i Silkeborg med ting til hjemmet og boligindretningen og dels en stor, succesfuld webshop, kunne de i den grad mærke et boost i salget af ting til haven.

Især salget af havemøbler fra HAY og andre designere har været ekstra stort dette forår.

”Vi har set en langt højere interesse for at købe nye havemøbler end vi har oplevet tidligere år. Salget af ting til haven stiger altid i foråret, men 2020 har været noget helt særligt,” udtaler en talsmand for butikken t.i.n.g.

t.i.n.g er en butik med boligindretning i Silkeborg. De har lokale i flere etager i Tværgade, hvor de har ligget på forskellige adresser siden 2007.

t.i.n.g. sælger møbler og boligting fra især danske brands som f.eks. HAY, men også fra mindre og lokale designere og producenter.

Ud over den fysiske butik, driver folkene fra t.i.n.g. også webshoppen ting-shop.dk hvor man dels kan købe de samme ting, som man finder i den fysiske butik, og dels alt det, der ikke er plads til på hylderne.

Mads Nordskov
hej@madsnordskov.dk