Copenhagen Goodwill Ambassadors overrækker anbefalinger til overborgmesteren

Copenhagen Goodwill Ambassadors er et netværk af ca. 50 højtplacerede danske erhvervsfolk i udlandet, som i denne uge er samlet til deres traditionelle årsmøde i København.

Mandag formiddag mødtes netværket med Københavns overborgmester, Sophie Hæstorp Andersen, for at diskutere hovedstadens fremtid. Her overrakte Goodwill-ambassadørerne en rapport med anbefalinger til, hvordan man styrker Københavns position i verden. Byen skal løfte sig op i den internationale konkurrence og derved blive endnu bedre til at tiltrække udenlandske virksomheder, studerende, arbejdstagere og turister.

- Copenhagen Goodwill Ambassadors er netværk af dygtige danske erhvervsfolk med stor international erfaring. De ved om nogen, hvad der rør sig i de internationale erhvervs- og kulturmiljøer rundt omkring i verden. Derfor er deres indsigt og anbefalinger meget værdifulde. Som vært for netværkets årsmøde her i København er jeg meget glad og taknemmelig over, at overborgmesteren tog så godt imod rapporten i dag og agter at lytte til anbefalingerne. København og hele Greater Copenhagen er en fantastisk metropol allerede, men vi kan så meget mere, og potentialet er slet ikke indfriet. Det ser vi frem til at bidrage til, udtaler Asbjørn Overgaard, adm. direktør i Copenhagen Capacity.

Hovedstadens værdi for hele Danmark

Copenhagen Goodwill Ambassadors’ rapport understreger, at København som en stærk international metropol skaber værdi for hele landet. Det understreges samtidig, at byen er i skarp konkurrence med andre internationale metropoler som Berlin, Hamburg, Stockholm og Amsterdam. Københavns styrkepositioner er digitalisering, bæredygtig livsstil, livskvalitet, grønne løsninger, life science, en verdensberømt madscene og forskning i topklasse. Copenhagen Goodwill Ambassadors giver konkrete anbefalinger til, hvordan disse styrkepositioner kan udbygges yderligere.

Copenhagen Goodwill Ambassadors fire overordnede anbefalinger

• Anbefaling 1: Øget global branding- og markedsføringsindsats
  • Anbefaling 2: Thought leadership på Københavns styrkepositioner
  • Anbefaling 3: Øget indsats for tiltrækning og fastholdelse af udenlandske talenter, studerende og arbejdskraft
  • Anbefaling 4: Højere turismetilfredshed og flere genbesøg

Om Goodwill Ambassadors

Copenhagen Goodwill Ambassadors blev stiftet i 1996 og er et netværk af ca. 50 danske erhvervs- og kulturfolk i ledende stillinger i over 25 forskellige lande. Netværket er en velfungerende platform til national og international netværksetablering, branding og promovering af København samt Danmarks konkurrencedygtighed indenfor investeringsfremme, kultur og turisme. Formand er tidligere overborgmester, Jens Kramer Mikkelsen. Netværket drives af Wonderful Copenhagen og Copenhagen Capacity.